افزایش-صادرات-واردات-افغانستان-محور-گفتگوی-برادر-و-عبداللهیان

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا در دیدار با امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران دیدار و گفته است که افغانستان می‌خواهد از طریق ایران صادرات و واردات خود در کشورهای منطقه و جهان را افزایش دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ دفتر معاونت اقتصادی ا.ا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که ملا عبدالغنی برادر و هیات همراه او با امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دیدار و دو طرف پیرامون همکاری‌های مشترک در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و سایر بخش‌ها بحث و گفتگو کرده‌اند.

طبق خبرنامه، آقای برادر گفته که افغانستان و ایران در طول تاریخ دوست و همسایه بوده که روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خوبی با یکدیگر دارند و نیاز است تا مشترکاً در زمینه انکشاف و تقویت این روابط کار شود.

در خبرنامه آمده است که در این دیدار در خصوص گسترش روابط تجارتی با ایران، ایجاد کمیته‌های تخنیکی به منظور کار مشترک بین دو کشور در سکتور‌های مختلف، افزایش تجارت افغانستان با کشور‌های منطقه و جهان از طریق ایران، سرمایه گذاری سرمایه گذاران ایرانی در افغانستان، ارائه تسهیلات لازم در زمینه صدور ویزه برای افغان‌ها و همچنان رسید‌گی به مشکلات پناهندگان افغان مقیم ایران و برخورد خوب با آنان صحبت‌های همه جانبه صورت گرفته است.

برادر افزوده است: «افغانستان می خواهد از طریق ایران صادرات و واردات خویش را افزایش دهد، به همین منظور از جمهوری اسلامی ایران خواستار آن است تا در این زمینه سهولت های لازم را فراهم سازد».

بر اساس خبرنامه، امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به معاون اقتصادی ریاست الوزرا پیرامون توسعه تجارت میان دو کشور، ایجاد کمیته‌ها به منظور کار مشترک در سکتورهای مختلف بین دو کشور، رسید‌گی به مشکلات مهاجرین افغان مقیم ایران و تشویق سرمایه‌گذاران ایرانی به سرمایه‌گذاری در افغانستان اطمینان داد و گفته است که در این مورد اداره‌های مربوطه مشترکاً کار خواهند کرد.

در خبرنامه دفتر معاونت اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا آمده است که در این نشست دو طرف با ایجاد دهلیز واخان و استفاده از آن تاکید و توافق کرده‌اند که جهت تسریع امور آن هر دو کشور کمیته مشترک را  ایجاد نمایند.

این در حالی است که اول هفته جاری ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرای ا.ا در راس یک هیات بلند پایه وارد ایران شد.

افزایش صادرات واردات افغانستان محور گفتگوی برادر و عبداللهیان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد