تلاش‌های-ا-ا-برای-افزایش-سطح-تجارت-با-ازبیکستان

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که تلاش‌های دو جانبه جریان دارد تا سطح تجارت میان افغانستان و ازبیکستان از ۶۰۰ میلیون به ۳ میلیارد دالر افزایش یابد.

به گزارش افغان نیوز؛ سرپرست وزارت صنعت و تجارت این اظهارات در گشایش نمایشگاه کالاهای تجاری ازبیکستان و پذیرایی هیات ازبیکستانی در کابل مطرح کرده است.

آقای عزیزی گفته است که مشکلات ویزای تاجران افغانستان با هیات ازبیکستانی مطرح شده و این هیات وعده حل مشکلات در زمینه صدور ویزا برای تاجران را به جانب افغانستان سپرده است.

نورالدین عزیزی افزوده است هیات بزرگ ازبیکستانی که در ترکیب آن پنج وزیر از جمله وزیران ترانسپورت، انرژی، زراعت، ذخایر آب و اداره خط آهن ازبیکستان حضور دارند، نشان دهنده حسن نیت ازبیکستان به افغاسنتان است.

سرپرست وزارت صنعت و تجارت تصریح کرده است که افغانستان کشور زراعتی و دارای معادن زیادی است که هم اکنون زمینه و فرصت سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها فراهم شده است. او افزده است: ما خواستار سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی ازبیکستان در بخش زراعت، معادن و سایر بخش‌ها هستیم و برای سکتون خصوصی ازبیکستان اولویت سرمایه‌گذاری می‌دهیم.

به گفته آقای عزیزی با سفر هیات ازبیکستان، دیدگاه مشترکی در زمینه ساخت و ایجاد اتاق مشترک تجاری ازبیکستان - افغانستان به وجود آمده و جانب افغانستان هیات مشخصی را در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

عزیزی تصریح کرده است که افغانستان به کود کیمیاوی، تکنالوژی‌های زراعتی، معادن و صنعت نیاز مبردم دارد و علاقمند است تا این تنکالوژی‌ها را از ازبیکستان وارد نماید.

او با بیان اینکه بندرحیرتان در راستای افزایش سطح تجارت با ازبیکستان 24 ساعته خواهد شد، از هیات ازبیکستان خواست که در زمینه تامین سهولت‌های بیشتر به بازرگانان افغانستان تلاش‌های جدی نماید.

این در حالی است که هیات 45 نفری ازبیکستان که در ترکیب آن 5 وزیر کابینه این کشور حضو دارند به هدف توسعه تجارت دو جانبه، یافتن راه حل برای مسائل ترانزیتی و افتتاح نمایشگاه کالاهای تجاری آن کشور، وارد کابل شده‌است.

تلاش‌های ا.ا برای افزایش سطح تجارت با ازبیکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد