افزایش-علاقمندان-هنر؛-نمایشگاه-نقاشی-در-کابل-برگزار-شد

شماری از دانش‌آموزان و دانشجویان دختر می‌گویند که پس از مسدود شدن مکاتب و دانشگاه‌ها به روی آنان، به دلیل کاهش فشارهای روحی و روانی به نقاشی و کارهای هنری روآورده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ آموزشگاه علمی و هنری اِراک روز جمعه (۵ جوزا) نمایشگاه یک روزه نقاشی را که در آن کارهای هنری شماری از دختران هنرجو به نمایش گذاشته است، برگزار کرد. 

محمد حسنی، مدیر مسوول آموزشگاه اراک و برگزار کننده نمایشگاه هنری به آژانس افعان نیوز گفت که هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ به نمایش گذاشتن استعدادهای دانش‌آموزان، دانشجویان، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ هنر در جامعه می‌باشد. 

حسنی افزود که پس از تحولات سیاسی در کشور، توجه به کارهای فرهنگی - هنری کاهش یافته و هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ ترویج فرهنگ هنر نقاشی در جامعه است.

او تاکید کرد که آموزسگاه علمی و هنری اراک با راه اندازی این نمایشگاه خواسته برای دختران بازمانده از آموزش و تحصیل انگیزه مثبت خلق نماید تا فشارهای روانی آنان کاهش یابد.

زهرا صفدری، از دیگر مسوولان این آموزشگاه گفت که هدف از برگزاری چنین نمایشگاه‌های هنری به نمایش گذاشتن استعدادهای دخترانی هستند که حق آموزش و تحصیل از آنان صلب شده است. او گفت که دختران حق دارند به آموزش و تحصیل بپردارند نه اینکه در خانه بمانند.

خانم صفدری افزود که پس از مسدود شدن مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران، شماری زیادی از دختران به هنر نقاشی و کارهای هنری روآورده اند.

مسوولان این کارگاه هنری می‌گویند که تاکنون دانش‌آموزان هنرجوی این کارگاه بیش‌از صد اثر هنری را نقاشی کرده‌اند. 

شکریه احمدی، یک تن از هنرجویان این کارگاه هنری گفت که با مسدود شدن دروازه مکاتب به روی دختران به هنر نقاشی روآورده تا بتواند خواسته‌های خود را از طریق زبانی هنری و نقاشی بیان نماید.

خاطره ماندگار، از  دیگر هنرجویان آموزشگاه علمی هنری اراک گفت که هنر نقاشی بهترین راه کاهش فشارهای روانی در شرایط کنونی است و او نیز پس از مسدود شدن دروازه مکاتب به این هنر رو آورده است.

سکینه احسانی، یکی از بازدید کنندگان این نمایشگاه هنری گفت که نقاشی نه تنها یک تصویر بلکه یک مفهوم است که خواسته‌های انسان را در قالب نقاشی و تصویر گویا و بیان می‌کند.

مسوولان و بازیدکنندگان این نمایشگاه هنری از مسوولان حکومت سرپرست خواستار بازگشایی دروازه‌ مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران شده و گفت که باید زمینه آموزش و تحصیل دختران هر چه زودتر فراهم شود.

این در حالی است که بیش از ۶۰۰ روز می‌شود که دروازه مکاتب به روی دختران بالاتر از صنف ششم مسدود است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

افزایش علاقمندان هنر؛ نمایشگاه نقاشی در کابل برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد