نمایشگاه-ارزان-بازار؛-زنان-تجارت-پیشه-خواستار-حمایت-بیشتر-شدند

زنان تجارت پیشه در نمایشگاه "ارزان بازار" از حکومت سرپرست خواستار حمایت زنان متشبث شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ مسوولان اتحادیه صنعت و تجارت نمایشگاه ده روزه‌ را برای حمایت از تولیدات داخلی کشور تحت عنوان "ارزان بازار" در منطقه‌ تیمورشاهی شهر کابل برگزار کرده اند. 

صادق عاشوری، مسوول برگزار کننده این نمایشگاه گفت که هدف از برگزاری این نمایشگاه، فروش محصولات و تولیدات داخلی با بهای ارزان نسبت به بازار عمومی می‌باشد. 

عاشوری افزود که اتحادیه صنعت و تجارت در نظر دارد این گونه نمایشگاه و ارزان بازار را در شهر کابل گسترش دهد تا شهروندان بتوانند کالاهای مورد نیازشان را با بهای کمتر خریداری نمایند. 

او بیان داشت که در این نمایشگاه بیش از ۲۵۰ شرکت محصولات تولیدی خود را در ۳۰۰ غرفه به نمایش گذشته است که ۱۵۰ غرفه آن مربوط به مردن و ۱۵۰ غرفه دیگر آت به زنان اختصاص یافته است. 

ولی گل، رییس امور کلتوری شهرداری کابل در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت که شهرداری کابل از اینگونه نمایشگاه‌ها حمایت همه‌جانبه می‌کند. 

او از تاجران و سرمایه‌گذاران خواست که به‌خاطر رفع مشکلات شهروندان به ادارات ذیربط مراجعه نماید تا مردم سرگردان نشود. 

سلما یوسف‌زی، رییس عامل اتاق تجارت و صنایع زنان در افتتاح نمایشگاه ارزان بازار گفت که این‌گونه نمایشگاه‌ها می‌تواند برای زنان تجارت پیشه یک گام موثر در زمینه‌ای عرضه و معرفی محصولات تولیدی شان باشد. 

یوسف‌زی از حکومت سرپرست خواستار بازگشایی دهلیزهای هوایی به روی تاجران و سرمایه‌گذاران کشور شده و گفت که در این زمینه باید دولت توجه جدی نماید تا زنان تجارت پیشه نیز بتوانند محصولات تولیدی شان را از این مسیرصادر نمایند. 

او از جامعه جهانی خواست که زنان افغانستان را مثل گذشته حمایت همه‌جانبه نماید و در زمینه شغل‌زایی با زنان همکار باشند.

حکیمه یکی از زنان تجارت پیشه از برگزاری چنین نمایشگاه‌ها استقبال کرده و می‌گوید که اگر دولت از تاجران و سرمایه‌گذاران زن حمایت کند، تغییر در جامعه و تحول اقتصادی به وجود می‌آید. 

او از حکومت سرپرست خواستار حمایت زنان کشور شده و گفت که بگذارند زنان در کنار مردان کار نمایند. 

شماری شهروندان کابل برگزاری چنین نمایشگاهی را برای بلند بردن آگاهی از تولیدات داخلی سودمند دانسته و می‌گویند که باید دولت نمایشگاه‌های بیشتری را در مناطق مختلف شهر کابل و ولایت‌های کشور، برگزار کند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری 

 

 

نمایشگاه ارزان بازار؛ زنان تجارت پیشه خواستار حمایت بیشتر شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد