افغانستان-از-صنعت-گردشگری-میلیون-افغانی-عاید-داشته-است

ریاست افغان تور، تحت نظر وزارت اطلاعات و فرهنگ توانسته با ۲۴میلیون افغانی درآمد در سال جاری بیشتر از هدف تعیین شده حکومت عاید داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: صابر مومند سخنگوی وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز سه شنبه (24حوت) که در مورد فعالیت های این وزارت در کابل صحبت میکرد، بیان داشت که این وزارت در بخش گردشگری عاید خوبی داشته است.

به باور مومند، حکومت در بخش گردشگری 23 میلوین درآمد را به ریاست افغان تور تعیین کرده بود که این ریاست یک میلیون افغانی بیشتر از هدف تعیین شده عاید داشته است.

آقای مومند تصریح کرد که تنها در سال 2016 میلادی شمار کسانی که از منطقه تاریخی باغ بابر در کابل بازدید کرده اند به یک میلیون نفر میرسد.

این تعداد در سال 2014میلادی، 400هزار نفر بوده و در سال 2015 میلادی 750هزار تن از این باغ تاریخی بازدید کرده بودند.

اداره گردشگری افغانستان در سال جاری روابط خویش را با سازمان گردشگری جهان نیز بهتر ساخته است تا در آینده بتواند از این سازمان برای بهبود وضعیت این صنعت یاری بخواهد.

همچنان برای بهبود صنعت گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ بورد مشترک را ایجاد نموده که در آن، استادان، فرهنگیان و نمایندگان وزارت خانه ها فعالیت میکنند.

گردشگری یکی از راه های درآمد دولت ها در تمام کشور های جهان است و کشور های که از آبدات تایخی بیشتر برخوردار هستند میتوانند درامد بهتری داشته باشند.

اما کشور های که امنیت خوبی ندارند، بیشتر در تلاش هستند تا این صنعت را در داخل کشور ترویج نمایند و باشندگان کشور به گردشگری و سیاحت بیرون شوند، وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز در این زمینه تلاش کرده است.

سایر کارکرد های وزارت اطلاعات و فرهنگ در عرصه های جوانان، نشرات و تیاتر میباشد و توانسته برای شماری زیادی از جوانان، زمینه تحصیلی را در دانشگاه های خصوصی با تخفیف فراهم نماید.

همچنان در بخش تیایر و نشرات این وزارت 29576 نسخه برگ خطی را در آرشیف جمع آوری کرده و 52 قطعه نسخه های تاریخی از زمان های امیر حبیب الله خان و امان خان را نیز به دست آورند.

افغانستان از صنعت گردشگری 24 میلیون افغانی عاید داشته است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد