افغانستان-به-جهنم-روی-زمین-تبدیل-می‌شود

رئیس اجرائیه برنامه جهانی غذا هشدار داده که با نزدیک شدن زمستان، افغانستان در چند ماه آینده به وضعیتی روبه‌رو خواهد شد که آن‌را می‌توان جهنم روی زمین خواند.

به گزارش افغان نیوز؛ دیوید بسلی، رئیس اجرائیه برنامه جهانی غذا هشدار در بارهٔ بحران بشری در افغانستان را در مصاحبه‌اش با بی بی سی بیان کرده است.

وی بخشی از مصاحبهٔ‌اش را در تویتی منتشر کرده است:«اوضاع تا حدی که تصور می‌کنید، وخیم است؛ اما اکنون ما شاهد بحران بشری در افغانستان هستیم، ۹۵ درصد مردم مواد خوراکی کافی ندارند. ۲۳ میلیون نفر به سوء تغذیه روبه‌رو خواهند شد. از جمع آنها ۹ میلیون به قحطی مواجه اند. شش ماه آینده مملو از رنج و عذاب خواهد بود. وضعیت به گونه دوزخ روی زمین خواهد شد.»

آقای بسلی افزود، در سال جاری به تعدادی آنانی که به تهدید قحطی مواجه اند، حدود ۳ میلیون افزوده شده است. از سوی هم، شیوع ویروس کرونا و تاثیرات منفی آن عامل افزایش وضعیت گرسنگی ۱۵ میلیون نفر دیگر در جهان شده است.

او در کنار افغانستان در جهان از دیگر کشور های قحطی زده مانند، ایتوپیا، سودان جنوبی، سوریه و یمن نیز یاد کرد و از ثروتمندان خواست که به قحطی زده ها کمک کنند. او تخمین می‌کند که برای یک روز غذا به ۴۵ میلیون نفر گرسنه در جهان، ۷ میلیارد دالر نیاز است.

این درحالی است که پیش از این نیز دیگر ادارات سازمان ملل متحد از بحران و احتمال وقوع فاجعه بشری در افغانستان هشدار داده بودند.

این ادارات گفته بودند که اگر به افغانستان به زودی کمک بشری صورت نگیرد، در زمستان آینده میلیون ها نفر در این کشور به چالش‌های روبه‌رو خواهند شد که پیش از آن تجربه نکرده اند.

افغانستان به جهنم روی زمین تبدیل می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد