افغانستان-حامی-تروریزم-بین‌المللی-نیست

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان گفته است که افغانستان اسپانسر و حمایت کننده تروریزم بین‌المللی نبوده و نخواهد بود.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان میگوید که افغانستان اسپانسر و حمایت کننده تروریزم بین‌المللی نبوده و نخواهد بود. وی افزود، محرکین فساد و قاچاقبران انسانی باید شناسایی و به محاکمه کشانده شوند.

محمد اشرف غنی رییس جمهور اسلامی افغانستان امروزپنجشنبه(12 – میزان ) دردومین روز نشست"سام" در کابل گفت: برنامه عملیاتی طالبان و حملات شان بالای تسهیلات ملکی از قبیل مکاتب، مدرسه و مراکز صحی مردم افغانستان، جان‌های مردم بی‌گناه را گرفته اما موفق به اهداف شوم شان نشدند.

آقای غنی که در این نشست درمورد تطبیق برنامه های انکشافی در چارچوب قانون صحبت داشت، افزود، شجاعت و مقاومت نیروهای امنیتی کشور، عامل اصلی شکست اهداف و پلان‌های عملیاتی طالبان بالای دولت افغانستان است.

رئیس جمهور غنی مشکلات و چالش‌های اقتصادی را ناشی از بیرون رفتن قوای جامعه بین المللی از کشور خوانده و اظهار میدارد که مشکلات اقتصادی کشور ناشی از بیرون رفتن قوای خارجی‌ها به اندازه حملات خونین تروریستان نبوده است.

وی گفت، هنوز هم با مشکلات و چالش‌های اقتصادی مواجه هستیم که تعداد زیادی از خانم ها به فقر اقتصادی رفته و اکثر جوانان شکار قاچاقبران انسانی می شوند.

رئیس جمهور از روند برگزاری دو انتخابات  پیش رو برای مردم افغانستان اطمینان داده و میگوید که انتخابات پارلمانی سال 2018 را با یک سیستم جدید و بصورت آزاد، شفاف و عادلانه برگزار خواهیم نمود و همچنان در انتخابات ریاست جمهوری سال 2019،  نیز شاهد برگزاری انتخابات شفاف با یک روش جدید و معیاری در سطح جامعه بین‌الملل خواهیم بود.

آقای غنی تاکید می ورزد، شفافیت و عدالت در برگزاری دو انتخابات پیش رو از اولویت‌های کاری حکومت وحدت ملی خواهد بود.

این درحالی است که مردم افغانستان از روند عملکرد حکومت وحدت ملی شاکی بوده و اظهار میدارند که حکومت در تامین امینت مردم و ثبات کشور کوتاهی کرده در سه سال گذشته نتوانسته اند که صلح، امنیت و ثبات را درکشور حفظ نمایند.

افغانستان حامی تروریزم بین‌المللی نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد