افغانستان-را-به-کشور-صادر-کننده-تبدیل-می-کنیم

اشرف غنی در مراسم افتتاح کارخانه ذوب آهن« خان استیل» گفت که هدف حکومت این است که افغانستان را در بخش صنعت از کشور وارد کننده به کشور صادر کننده تبدیل کند.

به گزارش افغان نیوز: کارخانه ذوب آهن خان استیل دیروز، شنبه 16 جدی، با حضور رئیس جمهور غنی، شماری از مقامات دولتی و تاجران و سرمایه گذاران افتتاح شد. آقای غنی در این مراسم به حمایت از سرمایه‌گذاران در کشور تاکید کرد و گفت که" حکومت با تمام توان در خدمت سکتور خصوصی خواهد بود و از طرح‌های سرمایه‌گذارای حمایت همه جانبه می‌کند."

رئیس جمهور همچنین برای حمایت از رشد صنعت در کشور دستور داد که نام وزارت تجارت و صنایع کشور از این پس به " وزارت صنایع و تجارت" تغییر کند.

او از سرمایه‌گذاران کشور خواست که در راستای انکشاف معادن آهن همکاری و طرح‌های خود را در این باره به حکومت ارائه کنند.

خان جان الکوزی، معاون اتاق تجارت و صنایع کشور در این مراسم گفت که حمایت از سکتور خصوصی، به سرمایه‌گذاران کشور" امیدواری" داده و آنها متعهد شده‌اند که در هر شرایطی، در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

آقای الکوزی افزود، چالش‌های سیاسی نمی‌تواند مانع پیشرفت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شود، زیرا سرمایه‌گذاران اکنون می‌دانند که" چه کسی برای منافع فردی و چه کسی برای منافع ‌‎ملی کار می‌کند."

خان محمد وردک، رئیس کارخانه" خان استیل" گفت که این کارخانه در سال 2015 میلادی و با سرمایه‌گذاری 30 میلیون دالر، ایجاد شده است.

او گفت که این کارخانه را با معیارهای جهانی ایجاد کرده و روزانه می‌تواند 200 تن سیخ آهن تولید کند که نیازمندی بازار افغانستان را رفع می‌کند.

مسئول کارخانه ذوب آهن خان استیل در حالی از سرمایه گذاری 30 میلیون دالری در کشور خبر می‌دهد که شمار زیادی از سرمایه‌داران افغانستان در شهر دبی و کشورهای دیگر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

دلیل اصلی سرمایه‌گذاری در دبی و کشورهای خارجی، نبود امنیت و ثبات سیاسی در کشور گفته شده است، اما سرمایه‌گذاران دیروز تاکید کردند که اگر حکومت از سرمایه‌گذاران حمایت کنند، آنها حاضر اند که در داخل کشور سرمایه‌گذاری کنند.

مقامات حکومت بارها گفته‌اند که از سکتور خصوصی و سرمایه‌گذاری در داخل کشور حمایت می‌کنند و تلاش می‌کنند سهولت‌های لازم برای سرمایه‌گذاران در کشور، فراهم شود.

افغانستان را به کشور صادر کننده تبدیل می کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد