افغانستان-و-ایران-نیازمند-همکاری-های-اقتصادی-مشترک-هستند

عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان کشور در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیان کرد که افغانستان و ایران نیازمند همکاری های اقتصادی مشترک هستند و چابهار زمینه این همکاری ها را بیشتر مهیا کرده است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالروف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان کشورمان در جریان سفرش به ایران، با رئیس جمهور آن کشور دیدار و گفتگو کرد.

ابراهیمی گفت: ایران و افغانستان اشتراکات زیادی دارند و ملت افغانستان ایران را به چشم همسایه‌ای نگاه می‌کند که همواره در روزهای سخت کنار شان ایستاده است.

رئیس مجلس نمایندگان تصریح کرد: افغانستان جایگاه چابهار را در توسعه همکاری‌های منطقه‌ای بسیار مهم می‌داند و برای توسعه همکاری‌های خود با ایران اراده جدی داریم.

همچنان ابراهیمی گفت که افغانستان در قسمت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد خواهان همکاری ایران است و هر دو کشور قربانی این پدیده شوم بوده است.

رئیس مجلس نمایندگان کشور مان در مورد مبارزه با تروریزم نیز سخن گفته افزود: هر دو کشور از قربانیان اصلی تروریسم در منطقه و جهان هستند و باور داریم همکاری افغانستان با ایران در زمینه مبارزه با تروریزم به نفع منطقه و جهان می باشد.

رئیس جمهور ایران با تایید گفته های ابراهیمی بیان کرد: "تلاش داریم خط آهن چابهار به زاهدان هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و در ادامه نیز به افغانستان متصل شود".

او گفت: منطقه چابهار فرصت بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور و فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران منطقه ای است.

رئیس جمهور ایران در مورد مبارزه با مواد مخدر نیز گفت که کشورش آماده است با استفاده از تجارب شان افغانستان را در امر مبارزه با تروریزم و کشت بدیل آن یاری نماید.

این دیدار در حاشیه دومین کنفرانس روسای مجالس ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه، چین و روسیه انجام شد.

افغانستان و ایران نیازمند همکاری های اقتصادی مشترک هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد