اقدامات-چین،-منافع-امریکا-و-هند-را-به-خطر-مواجه-می-کند

وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا اظهار داشته است که اقدامات چین چالش برانگیز است و منافع ایالات متحده امریکا و هند را نظر به نظم و استانداردهای جهانی به خطر مواجه می کند.

به گزارش افغان نیوز: رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه امریکا، چین را به اقدامات تحریک آمیز در دریای چین و تضعیف نظم بین المللی متهم کرده و اظهار داشته است که اقدامات چین چالش برانگیز است و منافع ایالات متحده امریکا و هند را نظر به نظم و استانداردهای جهانی به خطر مواجه می کند.

یادآوری می کنیم، که پکن با چندین کشور منطقه در آسیا-اقیانوس آرام برای چندین دهه است که روی مالکیت چندین جزیره در دریای چین درگیر است. در این مناطق منابع انرژی زیادی وجود دارد.

آقای تیلرسن، وزیر خارجه آمریکا که در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن صحبت می کرد گفت، منتظر ۱۰۰ سال دیگر روابط نزدیک ایالات متحده و هند می باشند.

وزیر خارجه امریکا در حالی که ازسفر هفته آینده خود به هند خبر داد افزود، ادارۀ آقای ترمپ مصمم است که به "صورت چشمگیری" همکاری ها بین دو کشور را عمیق تر سازد.

آقای تیلرسن گفت "رئیس جمهور ترامپ و نرندرا مودی، صدراعظم هند، در مقایسه با رهبران پیشین این دو کشور، برای ایجاد یک مشارکت بلندپروازانۀ مصمم تراند، تا از مزایای آن [مشارکت]، نه تنها این دو دموکراسی بزرگ، بلکه سایر کشور های که در راستای صلح و ثبات فعالیت دارند، مستفید گردند."

اقدامات چین، منافع امریکا و هند را به خطر مواجه می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد