امارت-اسلامی-متعهد-به-ایجاد-زمینه‌های-بهتر-تعلیم-و-تحصیل-است

مقام‌های حکومت سرپرست در مراسم اعلام نتایج امتحان ‎کانکور می‌گویند که امارت اسلامی در زمینه تحصیل و کار برای جوانان متحد است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزراء امروز ( دوشنبه، ۱۳ سنبله) در مراسم اعلام نتایج امتحان کانکور عمومی سال ۱۴۰۲ گفت که در حال حاضر نسبت به گذشته زمینه بهتر تعلیم و تحصیل برای جوانان کشور فراهم شده است.

حنفی افزود که امارت اسلامی متعهد است تا برای جوانان زمینه‌های بهتر تعلیم و تحصیل و همچنان کار را فراهم نمایند.

او بیان داشت که امسال در حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز بیش‌تر در مقایسه با سال‌های گذشته در آزمون کانکور سال جاری اشتراک کرده‌اند.

معاون اداری ریاست الوزرا از جوانان کشور خواست تا در افغانستان بمانند و از زمینه تحصیل در کشور استفاده و در افغانستان خدمت نمایند.

عبدالباقی حقانی، سرپرست اداره ملی امتحانات نیز در این مراسم گفت که در سال جاری ۴۴ هزارو ۳۳۴ دانشجو در دانشگاه‌های کشور جذب شده که نسبت به سال گذشته ۳ هزارو ۴۹۷ دانشجو افزایش یافته است.

نورالحق انور، سرپرست اداره امور در این مراسم می‌گوید که در چند دهه گذشته به دلیل عدم تخصص و تعهد در کشور مشکلات زیادی به وجود آمده که برای امارت اسلامی جبران آن آسان نیست.

انور افزود که آینده کشور به دست جوانان است و از جوانان کشور خواست که در راستای ترقی و پیشرفت کشور تلاش کنند و در خدمت کشور و مردم قرار بگیرند.

با این حال، محمود باشنده ولایت فراه با به دست‌آوردن ۳۵۹.۱۶۱۱ نمره مقام نخست آزمون کانکور ۱۴۰۲ را گرفته و به دانشکده طب دانشگاه کابل راه یافته است.

به همین ترتیب، عباس باشنده کابل با ۳۵۷.۴۷۵۹ نمره دوم و عبدالباعث، باشنده دیگر از کابل با کسب ۳۵۵.۷۹ نمره سوم شده و به دانشکده طب دانشگاه طبی کابل راه یافته است.

آژانس افعان نیوز- مهدی انصاری

امارت اسلامی متعهد به ایجاد زمینه‌های بهتر تعلیم و تحصیل است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد