حقانی-نباید-کاستی‌های-گذشته-به-ا-ا-نسبت-داده-شود

سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله ا.ا گفته است که نباید مشکلات و کاستی‌های گذشته به حکومت سرپرست نسبت داده شود.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور داخله امروز (یک‌شنبه، 12 قوس) با نشر خبرنامه‌ای در ایکس نگاشته است که آقای حقانی این اظهارات را در دیدار با رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان و رییس یوناما مطرح کرده است.

طبق خبرنامه، آقای حقانی گفته است که صلح بین المللی برای ا.ا مانند صلح و ثبات افغانستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حکومت سرپرست اقدامات لازم را برای صداقت و صمیمیت با همسایگان خود انجام داده است.

او افزوده است که طرف‌های بین‌المللی باید از تلاش‌های ا.ا برای کنترل «جنایت‌کاران مسلح» پشتیبانی کنند.

حقانی با اشاره به مشکلات و بازگشت مهاجران افغانستان از پاکستان گفته است که مسایل داخلی کشورهای همسایه نباید برای مهاجران افغان در آن کشورها مشکل ایجاد کند.

به گفته او حکومت سرپرست تسهیلات لازم را در اختیار مهاجران افغانستان در کشورهای بیرونی قرار داده و برای حل مشکلات مهاجران کمیته‌های مختلفی را ایجاد کرده است.

حقانی در این دیدار از رییس یوناما به خاطر همکاری جامعه جهانی با مهاجران افغانستان، مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادن ابراز قدردانی کرده است.

در خبرنامه آمده است که رزا اوتونبایوا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در این دیدار از تلاش‌های ا.ا در زمینه امنیت و مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرده و گفته برای مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادان باید علاوه بر آموزش حرفه‌ای، امکانات لازم در زمینه معیشت جایگزین برای کشاورزان نیز ایجاد شود.

این در حالی است که دو ماه پیش دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل (UNODC) در گزارش اعلام کرد که کشت و تولید تریاک در افغانستان 95 درصد کاهش یافته است.

حقانی: نباید کاستی‌های گذشته به ا.ا نسبت داده شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد