امریکا-میلیون-دالر-به-سازمان-ملل-کمک-کرده-است

نماینده‌ ویژه امریکا در امور افغانستان می‌گوید که کشور در سال روان برای حمایت از پناهجویان افغانستان در پاکستان ۷۷ میلیون دالر به کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان کمک کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ توماس وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در ایکس نگاشته است که در جریان سفرش به پاکستان، با رهبری کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت در اسلام‌آباد، در مورد حمایت از افغان‌های که بیشتر آسیب‌پذیر هستند و با خطر مواجه‌اند، گفتگو کرده است.

وست نوشته است: «ایالات متحده امسال ۷۷ میلیون دالر به کمیساریای عالی ملل متحد برای این تلاش‌ها و نه میلیون دالر به سازمان بین‌المللی مهاجرت برای رسیدگی به زمین‌لرزه‌های اخیر کمک کرده است».

او گفته است که با پناهندگان اهل افغانستان در پاکستان هم دیدار کرده و درباره‌ زندگی‌شان شنیده است.

توماس وست افزوده که در سفر دوروزه‌اش به پاکستان، با مقام‌های این کشور از جمله جنرال عاصم منیر، رییس ستاد ارتش و آصف درانی نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان در مورد ضرورت حفاظت از پناهندگان افغان صحبت کرده است.

او تصریح کرده که امریکا از «ارتباط نزدیک با اسلام‌آباد در مورد مسائل مربوط به حفاظت از پناهندگان، به‌ شمول همکاری با سازمان‌های بین‌المللی و تعامل انسانی و باعزت» سپاس‌گزاری می‌کند.

نماینده ویژه امریکا برای افغانستان در حالی در باره حفاظت از پناهندگان اهل افغانستان با مقام‌های پاکستان گفتگو کرده که یک رسانه دولتی این کشور گفته است که از آغاز اخراج مهاجران تا کنون بیش از 418 هزار مهاجر افغان به کشورشان بازگشت داده شده است.

امریکا 77 میلیون دالر به سازمان ملل کمک کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد