تصامیم-همسایگان-در-قبال-مهاجران-افغان-دور-از-انصاف-است

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا به مناسبت روز جهانی مهاجران گفته است که تصامیم به دور از «اسلامیت، انصاف، همسایگی و بشریت» از سوی همسایگان در برابر مهاجران افغانستان اتخاذ می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای ملا برادر این اظهارات را امروز (دوشنبه، 27 قوس) به مناسبت هجدهم دسامبر، روز جهانی مهاجران در مراسمی که به همین مناسبت در کابل برگزار شده بود، مطرح کرده است.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا گفته که بنابر عوامل مختلف تعداد مهاجران در سطح بین المللی از ۱۰۰ میلیون نفر عبور می کند که متاسفانه از بسیاری امکانات زند‌گی محروم هستند.

او گفته است که اگر از یک سو عوامل مهاجرت در سطح بین المللی افزایش یافته، از سوی دیگر حقوق اولیه مهاجران و قوانین بین المللی و اصول بشری در مورد آنان نقض می شود که نمونه بارز آن تصامیم که بر بنیاد «اسلامیت، انصاف، همسایگی و بشریت استوار نمی باشد از سوی همسایه‌گان در حق برادران افغان ما اتخاذ می گردد».

معاون اقتصادی ریاست الوزرا افزوده است: اهداف که پشت پرده این جفا که در حق افغان‌ها صورت گرفته است مرتکبان آن نتوانستند که به آن فایق آیند و ا.ا توانست تمامی امور برگشت مهاجران را به وجه احسن مدیریت  و برای آنان تسهیلات اولیه زندگی را فراهم سازد.

ملا برادر از تمامی شهروندان افغانستان، تاجران ملی، مؤسسات خیریه و سازمان‌های بین المللی در بخش مهاجرت که در مدیریت این بحران در کنار ا.ا ایستاده و برحسب امکانات به مهاجران افغان بازگت‌کننده کمک کردند، ابراز قدردانی کرده و گفته است که در آینده نیز به کمک‌های خود برای مهاجران ادامه دهند.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا از برخورد «دوگانه‌ سازمان ملل و جامعه جهانی در قبال بشریت» انتقاد کرده و افزوده که آنها در مورد مهاجران افغانستان و قتل عام ۱۸ هزار انسان بی گناه به شمول زنان و کودکان در غزه به نشست‌های نمایشی اکتفا می کنند.

آقای برادر از از سازمان ملل و جامعه جهانی خواسته تا حقوق پناهندگان را بشناسند و به آنها احترام بگذارند و در تنظیم آن مسوولیت بشری خود را انجام دهند.

او از جامعه بین‌المللی خواسته که باید «بحران جنگ غیر مشروع، بمباردمان کور و بی خانمان شدن مردم بی‌گناه غزه جلوگیری نمایند زیرا مدیریت آن فردا دشوار» خواهد بود.

برادر از تمامی مهاجران افغانستان در کشورهای بیرونی خواسته که اکنون در افغانستان امنیت تامین شده و آنان باید به کشور برگردند.

این در حالی است که ملا محمدحسن آخوند، رییس‌الوزرا در پیامی به مناسبت روز مهاجران گفته است که نباید از مسئله مهاجران افغانستان به عنوان فشار استفاده شود.

تصامیم همسایگان در قبال مهاجران افغان دور از انصاف است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد