امریکا-گروه-داعش-را-در-افغانستان-حمایت-می‌کند

نماینده ویژه ایران برای افغانستان هنگام ورود به کابل گفته است که امریکا پس از شکست در افغانستان، در تلاش حمایت از گروه داعش است.

به گزارش افغان نیوز؛ حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه ایران برای افغانستان بامداد امروز(دوشنبه، 24 عقرب) هنگام ورود به کابل در مورد به رسمیت شناختن حکومت طالبان گفته است: « موضع ما در این رابطه آنچه است که مردم افغانستان می‌خواهد و ما به خواسته مردم افغانستان احترام می‌گذاریم».

نماینده ویژه ایران برای افغانستان در مورد سفر هیات ایرانی به کابل گفته که هدف از سفر این هیات، گفتگو با مسوولان تازه افغانستان روی مسائل سیاسی، اقتصادی، امنیتی  و جلوگیری از موج مهاجرت افغان‌ها، است.

قمی ابراز امیدواری کرده که زمینه برای تشکیل حکومت مقتدر در کابل شکل بگیرد تا ثبات در منطقه نیز تامین شود.

او افزوده که افغانستان هم اکنون مانند ایران مورد تحریم‌های« ظالمانه» غرب قراردارد و دو کشور تلاش می‌کنند که در چنین شرایط با ایجاد مرزهای امن، همکاری اقتصادی داشته باشند.

نماینده ویژه ایران برای افغانستان تصریح کرده است: «دو کشور برادر و همسایه است و دارای عواید مشترک اند. ایران همانگونه که در دوران اشغالگری در حمایت از ملت افغانستان بود امروز هم در همه ابعاد امنیتی اقتصادی و سیاسی در کنار مردم افغانستان خواهد بود».

به گفته قمی افغانستان کشور غنی است و باید این امکانات ظهور کند و نقش خود را در ثبات و امنیت منظقه دنبال کند. 

قمی در باره مبارزه با تروریزم گفته که تقویت همکاری میان دو کشور مهم است چون؛ کشور «متجاوزی» که در 20 سال گذشته قصد حاکمیت بر افغانستان را داشت هم اکنون پس از شکست، در تلاش تقویت گروه‌های تکفیری (داعش) در افغانستان است.

حسن کاظمی قمی نزدیک به یک ماه پیش از سوی ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران به حیث نماینده ویژه این کشور برای افغانستان گماشته شد و این نخستین سفر او به کابل است.

نماینده ویژه ایران برای افغانستان در حالی به کابل سفر کرده است که پیش از این ایران همواره بر تشکیل دولت همه شمول در افغانستان تاکید کرده است.

چندی پیش تهران میزبان نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان بود و در پایان این نشست، اشتراک کنندگان بر ایجاد دولت همه شمول و رعایت حقوق زنان و اقلیت‌های قومی در افغانستان از سوی طالبان تاکید کردند.

امریکا گروه داعش را در افغانستان حمایت می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد