امضای-تفاهم-نامه-حقوقی-میان-کمیسیون-حقوق-بشر-و-وزارت-خانه-های-داخله-و-دفاع

رئیس کمیسیون حقوق بشر می گوید، امضا دو تقاهم نامه حقوقی میان این کمیسیون و وزارت خانه های داخله و دفاع به منظور آموزش و نظارت از کارکرد پولیس و اردو می تواند در تامین امنیت و ثبات و نیز مسلکی شدن پولیس افغانستان کمک های ارزنده ای داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سیما ثمر، رئیس کمیسیون حقوق بشر امروز یک شنبه(24 ثور) طی نشستی اعلام کرد که کمیسیون حقوق بشر در نظر دارد تا به مسلکی شدن نیروهای امنیتی کشور کمک های آموزشی و نظارتی را فراهم نماید که بتوانند در زمینه کار شان آموزش های لازم و ضروری را فراگیرند.

بانو ثمر تصریح می کند، پولیس نباید خود را مالک زندگی مردم بداند بلکه تلاش نمایند تا خدمتگذار و کمک کننده مردم در اوقات نیاز باشند و از مردم خود حفاظت و پاسداری نمایند.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اظهار داشت این اداره می کوشد که با امضای این تفاهم نامه پولیس کشور با حقوق بشری و نحوه رفتار و خدمت به مردم را آموزش دهند تا این نیروها به گونه مسلکی در جامعه خدمت نمایند.

او افزود: نظارت از تخطی های حقوق بشر در درون صفوف پولیس و یا در خارج از محیط کاری و نیز آزار و اذیت زنان پولیس را نظارت گر می باشند تا از این گونه تخلفات جلوگیری صورت گیرد.

سیما ثمر خاطر نشان ساخت، کاهش و محو شکنجه خلاف قانون اسلام است و این عمل تحت هیچ شرطی و برای هیچ کسی جواز ندارد بنابراین این کمیسیون در تلاش محو این عمل ناپسند است.

وی همچنان اضافه می نماید که نابودی خشونت علیه زنان و کودکان نیز تجاوز و بی حرمتی به انسانیت است پس با عاملان این نوع خشونت ها پولیس باید برخورد قانونی نمایند که از سوی کمیسیون آموزش داده می شود.

رئیس کمیسیون حقوق بشر علاوه نمود، عدم تحمل در برابر فساد نیز جزئی از نکاتی است که پولیس نباید با آن مواجه باشد به دلیل این که پولیس خود در مبارزه با فساد کار می کند اما اگر خودشان به فساد آلوده شود این پدیده هرگز نابود نخواهد شد.

این بانوی فعال سیاسی تاکید می کند پولیس موظف است تا تمامی مجرمان را به پنجه قانون بسپارد در صورتی که این متخلفان به جزای اعمال خود نرسند عدالت تامین نخواهد شد.

خانم سیما می گوید کمیسیون حقوق بشر با تعلیمات این نکات به اردو و پولیس می کوشد تا با فاسد و مجرم به صورت قانونی برخورد صورت گیرد اما در مواردی که پولیس به وظایف خود عمل نکند و این کمیسیون از آنان انتقاد کنند این برخورد به معنای خسومت شخصی نیست بلکه متوجه ساختن پولیس از وظایف او می باشد.

امضای تفاهم نامه حقوقی میان کمیسیون حقوق بشر و وزارت خانه های داخله و دفاع

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد