امضای-قرارداد-دو-ساله-میان-اداره-خط-آهن-افغانستان-و-ازبیکستان

هیات امارت اسلامی که به ازبیکستان رفته بود، می‌گوید: قرارداد دوساله میان خط آهن افغانستان و ازبیکستان به امضا رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ هیات امارت اسلامی که به‌ رهبری رییس اداره خط آهن افغانستان به منظور حل مشکلات پیش آمده در روند انتقالات کالاهای بازرگانی به ازببکستان رفته بود، روز گذشته (دوشنبه، ۲۴ دلو) پس از بازگشت به کشور  گفت که قرارداد دو ساله با این کشور به امضا رسید که بر اساس آن دیگر مشکلات در انتقالات به وجود نخواهد آمد.

مولوی عبدالله ابدالی، نماینده خاص معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا گفته که پس از گفتگوهای طولانی و موثر با مسوولان ازبیکستان، مشکلات به وجود آمده در خط آهن حل و با این کشور دو باره قرارداد امضا شد.

به گفته او، قرارداد تازه با ازبیکستان با تخفیف ده درصدی امضا شده است.

ملا بخت‌الرحمن شرافت، رییس اداره خط آهن کشور گفتخ که پس از چندین روز توقف در فعالیت‌های خط آهن در بندر حیرتان و با عقد قرارداد جدید با ازبیکستان، روند انتقالات کالاهای بازرگانی دو باره آغاز شده است.

شرافت افزود که این قرارداد بر اساس اصول اسلامی و منافع ملی کشور عقد شده و در آن منفعت بیشتر برای مردم کشور در نظر گرفته شده است.

به گفته او، در این قرارداد جانب ازبیکستان تعهد سپرده است که افزون بر تبادلات تجاری، آموزش و آماده سازی متخصصان افغان در بخش خط آهن را سرعت می‌بخشد.

جمشید بابه قل نماینده ازبیکستان وعده داده که کشورش بر اساس این قرارداد در راستای توسعه و ایجاد سهولت‌های انتقال کالاها در بخش مربوط با مسوولان افغانستان همکاری همه جانبه خواهد کرد.

این در حالی است که هفته‌ای گذشته روند انتقال کالاهای بازرگانی از طریق خط آهن حیرتان _ ازبیکستان متوقف شده بود که در پی این امر، هیات امارت اسلامی به ازبیکستان سفر کرد.

 

 

امضای قرارداد دو ساله میان اداره خط آهن افغانستان و ازبیکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد