حمل‌و-نقل-از-طریق-خط-آهن-هرات-خواف-آغاز-می‌شود

اداره‌ خط آهن کشور می‌گوید که حمل‌ و نقل کالا‌های بازرگانی از طریق خط آهن هرات-خواف به‌زودی آغاز می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ این اداره با نشر خبر نامه‌ای گفته است که هیاتی از افغانستان و ایران از بخش‌های مختلف خط آهن هرات-خواف به‌شمول ایستگاه‌های غوریان و روزنک بازدید کرده است.

در خبرنامه‌ آمده است که طرف افغانستان، ایستگاه‌ غوریان را با تمام تجهیزات آن به ایران سپرده تا جانب ایرانی دفترهای فنی خود را فعال و نواقص باقی‌مانده‌ خط آهن هرات-خواف را تکمیل کند.

طبق خبرنامه، ایران به‌گونه‌ کتبی تعهد سپرده است که با کمک اداره‌ خط آهن افغانستان، قبل از ماه حمل خط آهن هرات-خواف را آماده‌ سیر و حرکت لوکوموتیو کند و در نظر است تا نخستین قطار به افغانستان بیاید.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی ایران گفته است که تلاش دارد تا قبل از تمام شدن سال جاری انتقالات را به هرات آغاز نماید.

اداره‌ خط آهن کشور گفته است که تلاش می‌کند تا قبل از آغاز انتقالات از طریق خط آهن خواف-هرات تمام سهولت‌های لازم را در ایستگاه روزنک فراهم کند.

این اداره گفته است که برای بیشتر ادارات بندری از جمله شرکت نفت‌وگاز، اداره‌ ملی استاندارد، افغان‌پست و وزارت ترانسپورت موقعیت فعالیت مشخص شده و کوشش می‌شود طی چند روز تمام ادارات بندری فعال شود.

راه آهن هرات-خواف به درازای ۲۲۶ کیلومتر، افغانستان را به خط آهن ایران وصل می‌کند که ۷۷ کیلومتر آن در خاک ایران و ۱۴۹ کیلومتر دیگر آن در خاک افغانستان ساخته شده است.

 

 

حمل‌و نقل از طریق خط آهن هرات-خواف آغاز می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد