انتخابات-ولسى-جرگه-و-شوراهاى-ولايتى-در-سرطان-سال-آينده-برگزار-می-شود

به گفته ی وریماچ، رییس دارالانشاء، آماده گى ها گرفته می شود و قرار است انتخابات ولسى جرگه و شوراهاى ولايتى در شانزده هم سرطان سال آينده برگزار شود.

به گزارش افغان نیوز: امام الدین وریماچ، رییس دارالانشاء که غرض پاسخ دهی در مورد چگونگی روند برگزاری انتخابات آینده ولسی جرگه و شورای ولسوالی ها به مشرانو جرگه فرا خوانده شده بود اظهار اميدوارى کرده و گفت: قرار است انتخابات ولسى جرگه و شوراهاى ولايتى در شانزده هم سرطان سال آينده برگزار شود و کميسيون ليست رای دهنده گان را تا دو ماه دیگر تنظیم کند و یک مقدار وسایل را که طى مراحل خريدارى آن جريان دارد به اداره تذکره الکترونیکی و کانکور تسلیم دهد. 

او در بخشی از سخنانش گفت که کميسيون در صورت حل مشکلات امنيتى پیش شدن کدام مشکل غیر مترقبه، توانايى برگزارى انتخابات شفاف را در ١٦ سرطان سال آینده دارد و تا حال از جمع ٤١٨ ولسوالى محلات مراکز راى دهى در ٣٩٦ ولسوالى مشخص و ارزیابی شده است.

موصوف افزود که در انتخابات پيشرو راى دهنده گان هر مرکز راى دهى مشخص مى شوند و راى دهنده ګان به هدف شفافيت در انتخابات تنها در مرکزی می توانند رای بدهند که پیش از پیش ثبت شده باشند.

به گفته او، در تمامی مراکز رای دهی، برگه رای به اندازه تعداد افرادی فرستاده می شود که اشخاص در آن جا ثبت شده اند تا از تقلب جلوگیری خواهد شد.

وی تصریح نمود که در انتخابات پیش رو کارت های فعلی رای دهی باطل خواهند شد و کارت های موقت بر اساس تثبیت هویت توزیع خواهد شد.

انتخابات ولسى جرگه و شوراهاى ولايتى در سرطان سال آينده برگزار می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد