انفجار-کندز-واکنش-مقامات-بلندپایه-ایران-را-برانگیخت

رهبری ایران انفجار در مسجد شیعیان کندز را تفرقه‌افگنی میان مسلمانان دانسته و تاکید داشتند که ماهیت ضد انسانی و ضد دینی دشمنان بر همگان آشکار است.

به گزارش افغان نیوز؛ سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران در پیامی از تداوم اقدامات تروریستی و ترکیب فتنه مذهبی با فتنه قومی ابراز نگرانی کرد و آن را بخشی از پروژه امنیتی جدید امریکا برای افغانستان خواند.

وی تاکید کرد: این جنایت که با هدف اختلاف افکنی بین مسلمانان انجام شد به دست کسانی صورت پذیرفت که ماهیت ضد انسانی و ضد دینی آنها بر همگان آشکار است.

به باور رییس جمهور ایران، «امریکا در سال‌های اخیر، شرایط را برای گسترش فعالیت جنایتکاران داعشی در افغانستان تسهیل کرده و مانع از ریشه کنی آنها شده است.»

در همین حال، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران در پیوند به حادثه خونین در ولایت کندز، اعلام کرده که مسئولان افغانستان از تکرار چنین فجایع جلوگیری کنند.

در پیام رهبر ایران آمده است: حادثه‌ تلخ و مصیبت‌بار انفجار در مسجد منطقه خان‌آباد استان قندوز که به جان‌باختن جمع زیادی از مؤمنان نمازگزار انجامید، ما را داغدار کرد.

این درحالی است که انفجار مرگبار دو روز قبل در مسجدی در ولایت کندز، دست کم ۱۵۰ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی برجای گذاشت. مسئولیت این انفجار خونین را گروه داعش به دوش گرفته است.

انفجار کندز واکنش مقامات بلندپایه ایران را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد