اوضاع-انتخابات-به-دلیل-تقلب-و-تخلف-نگران-کننده-است

سخنگوی ریاست اجراییه به سراحت اعلام می کند به دلیل این که حکومت جز برگزاری انتخابات هیج گزینه و راهی را جهت جبران اعتبار ازدست رفته و حیثیت خود ندارد بنابراین انتخابات قطعات برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مجیب الرحمان رحیمی سخنگوی ریاست اجراییه امروز پنچ شنبه (17 حمل) در اولین کنفرانس هفته وار سال 96 اعلام می کند که زمان برگزاری انتخابات مشخص نیست اما مردم باید از برگزاری انتخابات مطمئن باشند که بدون نگرانی این روند اجرایی خواهد شد.

رحیمی تاکید می کند مشکل در زمان انتخابات بوده است نه در برگزاری آن به دلیل تجربیاتی که از انتخابات گذشته گرفته شده اوضاع تقلب و تخلف در انتخابات کشور به جای اینکه رو به بهبود باشد بر مشکلات آن افزوده شده است.

سخنگوی ریاست اجراییه تصریح نمود، نگرانی ها در مورد عدم برگزاری انتخابات بی اساس است و با وجود تمامی مشکلات موجود در کشور اعم از لحاظ امنیتی و تخلف ها باز هم این روند برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد که پیشنهاد استفاده از سیستم دیجیتالی نمود برگزاری انتخابات نیز تا حدی می تواند بر شفافیت و جلوگیری از تقلب کمک نماید و اکثر نگرانی ها در این مورد را پایان خواهد بخشید.

مجیب الرحمان رحیمی خاطر نشان ساحت دولت هیچ گاه تصمیم و برنامه مداخله به روند انتخابات را ندارد و این پروسه به همکاری نهاد بی طرف جامعه جهانی در یک فضای عاری از تقلب برگزار خواهد شد.

او اظهار داشت که بودجه کافی برای تطبیق این پروسه موجود است و حکومت کاملا آمادگی استقبال از برگزاری انتخابات را دارد که  حکومت نیز مانند مردم در انتظار اعلام زمان برگزاری آن از سوی کمیسیون انتخابات می باشند.

سخنگوی ریاست اجراییه اعلام کرد که مسئول به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات این ارگان دولتی نیست و کسانی هم که در تقلب انتخاباتی سالهای گذشته دست داشته اند از مقام شان برکنار شده و افراد کاملا جدید وارد کمیسیون شده است

اوضاع انتخابات به دلیل تقلب و تخلف نگران کننده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد