آمادگی-کامل-تیم-حکومت-برای-آغاز-مذاکره-با-طالبان

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور در دیدار با اعضای گروه مشترک کاری جامعه مدنی از آمادگی کامل تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان برای آغاز مذاکرات اطیمنان داد.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله در صفحه رسمی فس‌بوک اش نوشته است که در این دیدار، اعضای گروه مشترک کاری جامعه مدنی خواهان نقش بیشتر جامعه مدنی در پروسه صلح شده و از ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی خواهان نقش نظارتی جامعه مدنی در مذاکرات بین‌الافغانی، تقویت نقش زنان، گسترش هماهنگی در امور صلح، حفظ حقوق زنان و دست‌آوردها سالهای گذشته در جریان مذاکرات گردیدند.

اعضای جامعه مدنی در این دیدار از هرنوع همکاری و حمایت از تلاش‌های صلح و شورای عالی مصالحه‌ی ملی اطمینان دادند.

رییس شورای عالی مصالح ملی ضمن تشکر از فعالیت‌های اعضای گروه کاری مشترک جامعه مدنی، نقش جامعه مدنی را در پروسه صلح مهم دانسته و فرصت کنونی برای دستیابی به صلح را بی‌پشینه خوانده است.

آقای عبدالله در ادامه از آمادگی کامل تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان برای آغاز مذاکرات اطیمنان داده است.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در واکنش به حملات انتحاری در شهر ایبک مرکز ولایت سمنگان که مسوولیت آن را گروه طالبان به عهده گرفت، می‌گوید: این گونه رویداد‌ها موضع مخالفان صلح را تقویت می‌کند و به تخریب‌کننده‌گان این روند فرصت می‌دهد.

از سوی هم، طالبان با گذشت ۱۳۵ روز از توافق‌نامه‌ی این گروه با امریکا، هرگز به خواست حکومت افغانستان و جامعه جهانی مبنی بر کاهش خشونت تمکین نکرده و خلاف انتظار، خشونت‌ها را افزایش داده است.

زینب موحدی

آمادگی کامل تیم حکومت برای آغاز مذاکره با طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد