ایجاد-فارم-های-زراعتی-بدیل-تریاک-در-بادغیس

مسوولان در ولایت بادغیس می گویند؛ برای جلوگیری از کشت مواد مخدر در این ولایت برای دهاقین فارم های زرعتی ایجاد گردیده است

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ عبدالغفور ملکزی والی بادغیس امروز یک شنبه (۲۰جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ برای مبارزه با زرع مواد مخدر در این ولایت مسوولان محلی فارم های زرعتی را در چندین ولسوالی این ولایت برای دهاقین ایجاد نموده است.

بر اساس گفته های والی بادغیس؛ در این فارم ها بیشتر حبوبات مثل بادنجان رومی، بادرنگ، مرچ و کدو کشت  می گردد.

وی علاوه میکند که ایجاد این فارم ها توانسته برای دهاقین زمینه خوب اقتصادی را فراهم کرده و کشت مواد مخدر نیز کاهش یابد.

از سوی هم آقای ملکزی تصریح می کند که خشک سالی عامل دیگری است که کشت مواد مخدر در این ولایت را کاهش داده است.

از یک سال به این طرف در ولایت بادغیس مردم با خشک سالی شدید مواجه اند به این دلیل مواد مخدر نیز در این ولایت کمتر زرع میگردد.

والی این ولایت بیان میدارد ؛ سال گدشته شماری از دهاقین در ولسوالی بالا مرغاب تریاک کشت کرده بودند اما امسال بنا به خشک سالی شدید در هیچ یک از ولسوالی های این ولایت این پدیده رزع نگردیده است.

در همین حال بهاوالدین قادصی عضو شورای ولایتی این ولایت با تایید گفته های آقای ملکزی می گوید که خشک سالی علاوه بر کشت تریاک روی سایر محصولات زراعتی در این ولایت نیز تاثیر گذاشته است.

وی بیان داشت که زراعت در این ولایت با مشکل جدی مواجه گردیده و اکثر دهاقین نتوانسته اند از زمین ها زراعتی محصولی به دست آورند.

آقای قادصی تصریح می کند؛ در ولایت بادغیس ۷۰ درصد زراعت مردم از بین رفته و تمام کاریز ها و چشمه ها در این ولایت خشکیده اند.

قابل ذکر است که در سال جاری بیشتر ولایت های افغانستان با خشک سالی مواجه است و مردم از این وضعیت سخت نگران هستند.

ایجاد فارم های زراعتی بدیل تریاک در بادغیس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد