ایران-آماده‌ای-اجرای-طرح‌های-بزرگ-اقتصادی-در-افغانستان-است

سفیر ایران در افغانستان می‌گوید که کشورش آماده‌ای اجرای طرح‌های کلان اقتصادی در افغانستان است و این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله فنآوری محصولات معدنی، تامین برق، رفع آلودگی هوا، ساخت جاده و آموزش نیروی انسانی قابلیت اجرایی دارد.

به گزارش افغان نیوز: بهادر امینیان، سفیر ایران در افغانستان امروز( چهار شنبه، 30 دلو) در گشایش هشتمین« نمایشگاه مشترک ایران – افغانستان» گفت: «هدف  ایران این است که کارهای مشترک با افغانستان در زمینه تولید مشترک داشته باشد و نمی‌خواهد که تنها صادر کننده در افغانستان باشد بلکه می خواهد محصولات مورد نیاز خود را از افغانستان نیز وارد ایران نماید».

هشتمین «نمایشگاه مشترک افغانستان – ایران» به همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی ایران برای چهار روز در کابل برگزار شده است.

سفیر ایران در کابل هدف از این نمایشگاه مشترک میان ایران – افغانستان که به همکاری اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان برگزار شده است، توسعه اقتصادی میان دو کشور و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور توصیف کرد.

سید علی رضا، صدرزاده، رییس شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی ایران نیز گفت که در هشتمین نمایشگاه ایران و افغانستان 60 شرکت ایرانی و 30 شرکت افغانی محصولایت تولیدی و خدماتی شان را در زمینه مواد ساختمی، مواد غذایی، خدمات فنی و مهندسی، لوازم آرایشی، لوازم خانکی و صنعتی برای چهار روز به نمایش گذاشته اند.

آقای صدرزاده گفت: جای خرسندی است که در هشتیمن نمایشگاه مشترک ایران – افغانستان شماری شرکت‌های تولیدی و خدماتی افغانستان که در نمایشگاه شرکت کرده اند، افزایش یافته است.

او تاکید کرد: «ما در نمایشگاه‌های درو نخست و دوم که میان دو کشور در چند سال گذشته به گونه مشترک برگزار شده بود، دو یا چهار شرکت افغانی که عمدتا در زمینه میوه خشک بود، بیشتر نداشتیم. ما در این درو از نمایشگاه 30 شرکت افغانی داریم که بیشتر تولیدات صنعتی دارند».

رییس شرکت مدیریت پروژهای نمایشگاهی ایران گفت که ایران این آمادگی را دارد که زمینه برگزاری چنین نمایشگاه را در مشهد برای شرکت‌های افغانی و ایرانی فراهم کند.

یونس مومند، معاون هیأت مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان، برگزاری چنین نماشگاه‌ها را نقطه وصل تجارتی و اقتصادی میان افغانستان و ایران دانسته و گفت که شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی ایران همواره در راستای گسترش روابط اقتصادی ایران و افغانستان تلاش کرده است.

آقای مومند از مقام‌های ایران خواستار همکارای در زمینه تعرفه‌های ترانزیتی با افغانستان شده و گفت: «از اتاق بازرگانی ایران می‌خواهیم که زمینه‌ای فرصت‌های صادرات افغانستان را در ایران فراهم کند تا بازرگانان افغانستان به به این کشور صادرات داشته باشند».

با این همه هشتمین نمایشگاه مشترکت افغانستان – ایران که در آن 90 شرکت‌ تولیدی و خدماتی ایرانی و افغانستانی محصولات تولیدی و خدماتی شان را به نمایش گذاشته اند، برای چهار روز در کابل باز خواهد بود.

ایران آماده‌ای اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی در افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد