ایران-از-بازگرداندن-بیش-از-هزار-شهروند-کشور-خبر-داد

مقام‌های ایرانی گفته اند که طی ۹ روز گذشته، بیش از ۲۱ هزار شهروند افغانستان که به گونه‌ای غیرقانونی وارد ایران شده بودند، به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری ایرنا به نقل از مجید شجاع، فرمانده مرزبانی ولایت خراسان رضوی ایران گزارش داده است که طی 9 روز گذشته ۲۱ هزار و ۴۰۷ شهروند افغانستان که به‌گونه‌ غیرقانونی وارد ایران شده بودند، به کشورشان بازگردانده‌شده‌اند.

آقای شجاع  روز گذشته (دوشنبه، ۲۲ میزان) در گفتگو با خبرنگاران گفته است که این افراد توسط مرزبانان ایرانی در نقطه صفر مرزی و در بدو ورود شناسایی و تحویل نماینده حکومت سرپرست افغانستان در منطقه دوغارون شده‌اند.

او گفته است: «اتباع کشورهای خارجی باید از طریق دروازه‌های رسمی و قانونی وارد کشور شوند در غیر این صورت برخورد قاطع با آن‌ها صورت می‌گیرد».

طبق گزارش ایرنا، در شش ماه نخست سال جاری نزدیک به ۳۲۸ هزار مهاجر افغانستانی که به‌صورت غیرقانونی در ایران حضور داشتند از مرزهای خراسان رضوی به کشورشان بازگردانده شده‌اند.

این در حالی است که پاکستان نیز در اوایل ماه اکتوبر اعلام کرد که مهاجران و پناهجویان «غیرقانونی» را اخراج می‌کند.

با پایان این مهلت، طبق آمار کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، ۲۸۰ هزار شهروند افغانستان از پاکستان به کشور بازگشت اجباری داشته‌اند.

ایران از بازگرداندن بیش از 21 هزار شهروند کشور خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد