سازمان-ملل-برای-رسیدگی-ده-میلیون-دالر-اختصاص-داد

معاون دبیرکل سازمان ملل گفته است که ۱۰ میلیون دالر برای رسیدگی به مهاجران اخراج شده اجباری از پاکستان به افغانستان اختصاص داده شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مارتین گریفیتس، معاون دبیر کل سازمان ملل شب گذشته (دوشنبه‌، ۲۹ عقرب) در ایکس نوشته که این مقدار کمک از صندوق اضطراری سازمان ملل برای رسیدگی به مهاجران بازگشت‌کننده از پاکستان اختصاص داده شده است.

گریفیتس ابراز امیدواری کرد که این کمک‌ها برای تامین نیازهای اولیه مهاجران و پناهجویان بازگشت‌کننده از پاکستان به مصرف برسد.

این در حالی است که روز گذشته نهاد امدارسان اسلامیک ریلیف در در گزارشی گفته بود که مهاجران بازگشت کننده اجباری در مرز تورخ با مشکلاتی از جمله نبود سرپناه، غذا، فراهم نبودن آموزش، تسهیلات بهداشتی و کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند.

این نهاد در گزارش خود آروده که ۹۲ درصد از خانواده‌ها دسترسی آسان به آب آشامیدنی ندارند، ۹۰ درصد بدون سرپناه هستند و ۷۱ درصد نیز به تسهیلات بهداشتی به ‌ویژه دست‌شویی به آسانی دسترسی ندارند.

این در حالی است که با پایان مهلت دولت پاکستان برای اخراج مهاجران غیرقانونی از این کشور در چهارم نوامبر، میلیون مهاجر افغان از سوی پولیس پاکستان بازداشت و به گونه‌ای اجباری اخراج شده‌اند.

بازداشت مهاجران و پناهجویان به تازگی ازسوی پولیس پاکستان در شهر پیشاور این کشور نیز آغاز شده است.

سازمان ملل برای رسیدگی ده میلیون دالر اختصاص داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد