مجاهد-اعمال-فشار-و-تحریم-راه‌حل-نیست

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی ا.ا در واکنش به وضع تحریم بر دو مقام حکومت سرپرست از سوی وازرت دارایی امریکا، گفته است که اعمال فشار و تحریم راه‌حل هیچ مشکلی نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای مجاهد در ایکس نوشته است که امریکا با وجود این‌که سابقه چنین اقدامات ناموفقی را دارد، نباید تجارب «ناکام خود را تکرار کند».

سخنگوی ا.ا تاکید کرده است که امریکا به‌دلیل حمایت از اسراییل یکی از «بزرگ‌ترین ناقضان» حقوق بشر است. او گفته است که متهم‌کردن دیگران به نقض حقوق بشر و سپس وضع تحریم بر آنان، از طرف امریکا «غیرقابل توجیه و غیرمنطقی است».

این در حالی است که وزارت دارایی امریکا خالد حنفی، سرپرست وزارت امر به معروف و فریدالدین محمود، رییس آکادمی علوم افغانستان را به‌خاطر نقض جدی «حقوق بشر و سرکوب» زنان تحریم کرده است.

این وزارت در هفتادوپنجمین سالگرد اعلامیه‌ جهانی حقوق بشر در کل ۲۰ نفر را در نه کشور در پیوند به نقض حقوق بشر تحریم کرده است.

در این فهرست نام سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر و همچنان رییس آکادمی علوم حکومت سرپرست نیز هستند.

در اعلامیه‌ وزارت دارایی امریکا درباره‌ حنفی آمده است که او به‌عنوان وزیر امر به معروف و نهی از منکر کار می‌کند و ماموران این وزارت در نقض جدی حقوق بشر، از جمله قتل، آدم‌ربایی، شلاق و ضرب‌وشتم شرکت کرده‌اند.

در این اعلامیه آمده است که محمود یکی از اعضای به اصطلاح کابینه‌ حکومت سرپرست است که تصمیم گرفت مراکز آموزشی و مکاتب را به‌روی دختران بالاتر از صنف ششم بسته کند.

 

کرن دکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان گفته است که ایالات متحده این دو مقام حکومت سرپرست را به‌خاطر محروم‌کردن زنان افغانستان از حقوق شان، پاسخ‌گو قرار می‌دهد.

او در ایکس نوشته است که خالد حنفی و فریدالدین محمود در نقض «جدی» حقوق بشر علیه زنان و دختران در افغانستان شریک هستند.

مجاهد: اعمال فشار و تحریم راه‌حل نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد