ایران-از-گروه-های-هراس-افگن-پشتیبانی-می-کند

رییس جمهور و مقام‌های امریکایی می‌گویند سپاه پاسداران ایران از هراس‌افگنان مربوط به گروه طالبان در افغانستان پشتی‌بانی می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه‌یی که از سوی وزارت دارایی امریکا به نشر رسیده، گفته شده که سپاه پاسداران از گروه‌های هراس‌افگن هم‌چون طالبان، حزب الله و حماس پشتی‌بانی می‌کند.

وزارت دارایی امریکا می‌گوید شهروندان افغانستان و پاکستانی از سوی سپاه پاسداران آموزش نظامی می‌بینند و به خاطر جنگیدن در کنار نیروهای دولت بشار اسد به سوریه می‌فرستد.

این اعلامیه پس از آن نشر شد که لحظاتی پیش دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا نیز طی سخنرانی اش گفتار مشابهی را علیه ایران مطرح کرد و گفت که ایران کشور پیش‌تاز در حمایت از هراس‌افگنی است.

رییس جمهور امریکا گفت که ایران کمک‌هایی را به گروه‌های تروریستی القاعده، طالبان، حزب الله و حماس و دیگر شبکه‌های تروریستی فراهم می‌کند.

او خاطرنشان ساخت که گروه‌های زیر حمایت ایران جان صدها نفر از اعضای نظامی امریکا را در افغانستان و عراق گرفته‌اند.

وزارت دارایی ایالات متحدۀ امریکا اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه سپاه پاسداران ایران وضع کرده است.

پیش از این اظهاراتی از سوی افغانستان نیز مبنی بر حمایت ایران از گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان مطرح شده بود که سفارت ایران در کابل آن را رد کرد.

.هم‌چنان جنرال جان مک نیکلسون، فرمان‌دۀ نیروهای امریکایی و حمایت قاطع در افغانستان هم گفته بود که ایران و روسیه از هراس‌افگنان در افغانستان حمایت می‌کنند.

ایران از گروه های هراس افگن پشتیبانی می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد