با-ایجاد-قانون-ملی-تدارکات؛-در-پروژه-های-دولتی-میلیارد-افغانی-صرفه-جویی-شده-است

اداره ملی تدارکات با نشر گزارشی گفته؛ حکومت وحدت ملی برای اولین بار قانون ملی تدارکات را ایجاد نموده است که با ایجاد این قانون فساد در ادارات دولتی کاهش پیدا نموده و حدود ۱۵ میلیارد افغانی نیز صرفه جویی شده است.

به گزارش افغان خبر؛ کمیسیون تدارکات ملی از اول سال جاری تا اکنون 68 جلسه عادی و سه جلسه اضطراری برگذار کرده است که این اداره 2000 قرارداد به ارزش 198 میلیارد افغانی را نظارت نموده که از بین این قراردادها 1800 قرارداد را به ارزش 179 میلیارد افغانی مورد تایید قرار داده است.

کمیسیون تدارکات ملی در گزارش سالانه خود گفته است به اساس نظارت این اداره از مجموع 179 میلیارد، 15میلیارد افغانی صرفه جویی شده است که مبلغ صرفه جویی شده بیشتر در قرارداد‌های نفت و اعاشوی وزارت دفاع ملی، وزارت امور داخله، قرارداد خط آهن حیرتان-مزار شریف، پروسه حج سال گذشته، قرارداد‌های اعاشوی اداره امور بوده است.

این کمیسیون از دو سال به این سو فعالیت دارد و در این مدت فعالیت های قابل دید را انجام داده است.

اداره تدارکات ملی خبرنامه خود گفته است؛ از آغاز حکومت وحدت ملی برای نهادینه سازی فرهنگ شفافیت، حسابدهی و مبارزه با فساد در تدارکات عامه، تلاش‌های پیِهم و خستگی ناپذیر انجام داده است، که در این میان می توان از تعدیل قانون تدارکات وتصویب آن در شورای ملی و توشیح آن توسط رییس جمهور، نظام مند ساختن تدارکات، و غیره نامبرد.

به اساس طرزالعمل  این اداره تولیدات داخل از 0.1 درصد به 52 درص افزایش یافته است که به وزارت‌های دفاع و داخله هدایت داده شد تا در قراردادهای اعاشوی و دیگر قراردادها از تولیدات داخلی استفاده صورت گیرد.

این اداره بیان داشته است، شرکت‌های که در پروسه داوطلبی‌ها به جعل، تزویر و خلاف ورزی قانونی مبادرت ورزیده اند، طبق قانون بررسی شده اند و در لیست سیاه آمده اند، که تا اکنون 83 شرکت متخلف به این سرنوشت دچار شده است.

با ایجاد قانون ملی تدارکات؛ در پروژه های دولتی 15 میلیارد افغانی صرفه جویی شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد