تفاهم‌نامه-ساخت-شهرک-مهاجرین-با-حضور-رئیس-جمهورغنی-به-امضا-رسید

تفاهم نامه ساخت شهرک مهاجرین در منطقه باریک آب ولایت پروان در حضور رئیس جمهورغنی میان وزارت مهاجرین و عودت کنندگان و اداره انکشاف زون پایتخت به امضا رسید.

به گزارش افغان خبر: این تفاهم نامه میان سید حسین عالمی بلخی و الهام عمر هوتکی رئیس اداره انکشاف زون پایتخت کشور  در ارگ ریاست جمهوری امضا شد و قرار است شهرک مذکور در ولایت پروان اعمار گردد.

سیدحسین عالمی بلخی در این برنامه بیان داشت که در این شهرک تا اکنون 13هزار نمره زمین برای عودت کنندگان نیازمند توزیع شده و 1600 نمره دیگر تحت توزیع قرار دارد.

آقای بلخی تصریح کرد  که در این شهرک باریک آب تا اکنون 7هزار منزل مسکونی ساخته شده است و تعداد دیگر آن در حال ساخت است.

همچنان  در ۲۹ولایت برنامه توزیع نمره های زمین برای مهاجرین جریان دارد و این زمین برای عودت کنندگان نیازمند توزیع میگردد.

وزیر امور مهاجرین گفت در حال حاضر ۷.۲میلیون شهروند افغانستان مهاجر هستند و اولویت دولت نیز بازگشت دوباره مهاجران و فراهم آوری امکانات برای آنان می باشد.

به گفته او روند عودت کنندگان در سال جاری در مدت 14 سال گذشته بی پیشینه بوده و هر روز بیش از 5هزار تن به وطن رجعت میکنند.

آقای بلخی اضافه کرد که بیشترین عودت کنندگان از پاکستان  باز میگردند و روز گذشته تنها 4200 تن مهاجر از آن کشور وارد افغانستان شدند.

الهام عمر هوتکی٬ رئیس ادارۀ انکشاف زون پایتخت، همچنین تاکید کرد که نمره های زمین که برای مهاجرین توزیع می شود توسط خود آنان ساخته خواهد شد.

به گفته وی، سهم مهاجران در ساخت خانه های مسکونی، سبب می شود که زمینه کار واشتغال نیز برای مهاجران فراهم گردد.

تفاهم‌نامه ساخت شهرک مهاجرین با حضور رئیس جمهورغنی به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد