بازدید-بیش-از-هزار-گردشگر-خارجی-از-مکان‌های-باستانی-افغانستان

مقام‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گویند که پس از تسلط امارت اسلامی، بیش‌از ۴ هزار گردشگر خارجی از مکان‌های تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کشور بازدید کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز (چهارشنبه، ۵ میزان) در مراسم تجلیل از روز جهانی گردشگری که از سوی این وزارت برگزار شده بود، گفت که اکنون نسبت به هر زمان دیگر امنیت برای گردشگران داخلی و خارجی تامین شده و آنان می‌توانند از جاذبه‌های طبیعی و باستانی افغانستان بازید نمایند.

خیرخواه افزود که سیاحت و گردشگری در روابط سیاسی کشورها تاثیر مثبت دارد و این روند می‌تواند کشورها را از نگاه سیاسی با هم نزدیک کند.

او بیان این که افغانستان از نگاه گردشگری بهترین  کشور در جهان به‌حساب می‌آید، گفت که گردشگران خارجی می‌تواند در همه فصول سال از افغانستان بازدید نمایند.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ در این مراسم افزود که امارت اسلامی در بخش‌های مختلف کشور برای گردشگران داخلی و خارجی تسهیلات لازم و هتل‌های مشخصی را در نظر گرفته است. خیرخواه تاکید کرد که بودجه ساخت این هتل‌ها از سوی امارت اسلامی پرداخت شده است.

شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه در این مراسم گفت که با حاکمیت دوباره امارت اسلامی در افغانستان زمینه خوبی برای گردشگران خارجی فراهم شده است.

ستانکزی افزود که حکومت سرپرست متعهد به ایجاد سهولت و هرگونه همکاری برای گردش‌گران داخلی و خارجی در افغانستان می‌باشد.

او تاکید کرد که در کنار گردشگری، زمینه برای سرمایه‌گذاری نیز در افغانستان مساعد شده و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌توانند در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

حیات‌الله مهاجر فراهی، معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ در این مراسم گفت که پس از تسلط امارت اسلامی در افغانستان ۴هزارو ۲۰۰ گردشگر خارجی از مکان‌های تاریخی و طبیعی کشور بازدید کرده‌اند.

فراهی افزود که برای نخستین بار در بندامیر بامیان ۷۰ میلیون افغانی سرمایه‌گذاری شده تا برای گردشگران داخلی و خارجی سهولت‌های بیشتر ایجاد شود. او تاکید کرد که کار روی این طرح آغاز شده و بزودترین فرصت علمی خواهد شد.

آقای فراهی بیان داشت که کار ساخت چندین هتل به منظور ایجاد سهولت بیشتر برای گردشگران داخلی و خارجی در بعضی ساحات تفریحی و تاریخی از جمله آریوب زازی ولایت پکتیکا، صیاد ولایت کاپیسا، نورستان و غور جریان دارد.

مسوولان امارت اسلامی درحالی از روز جهانی گردشگری تجلیل می‌کنند که گردشگری یکی از پردرآمدترین صنعت در جهان بشمار می‌رود.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

بازدید بیش از 4 هزار گردشگر خارجی از مکان‌های باستانی افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد