بازرگانان-طی-سه-روز-میلیون‌ها-دالر-قرارداد-بستند

مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گویند که در سه روز گذشته در نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه، میان تاجران و سرمایه‌گذاران میلیون‌ها دالر قرارداد صورت گرفته است.

به گزارش افغان نیوز؛ میرویس هوتک، رییس عامل اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان امروز (چهارشنبه، ۲۸ سرطان) به خبرنگاران و رسانه‌ها گفت که در سومین روز از نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه بیش‌از ۲۰ میلیون دالر میان تاجران و سرمایه‌گذاران قرارداد صورت گرفته است. 

هوتگ افزود که تنها با شرکت‌های موبل و فنجر ۲۰۰ هزار دالر تفاهمنامه‌ها به امضاء رسیده و ۷۰ هزار دالر در بخش بهداشتی با کشورهای آسیا میانه قرارداد صورت گرفته است. 

او بیان داشت که ۳۵۰ هزار نفر از این نمایشگاه در مدت سه روز بازدید نموده و بیش‌از ۳۰ میلیون افغانی تمام غرفه‌ها فروشات داشته است. 

رییس عامل اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گوید که در این نمایشگاه ۷۰۰ غرفه برای تاجران و سرمایه‌گذاران اختصاص داده شده که ۲۶۰ غرفه‌ای آن مربوط به زنان تجارت پیشه می‌شوند. 

هوتگ افزود که هدف از برگزاری این نمایشگاه، حمایت از تولیدات داخلی می‌باشد و از عموم شهروندان کشور خواست که از تولیدات داخلی استفاده نمایند تا اقتصاد کشور توسعه یابد. 

او بیان داشت که در این نمایشگاه ملی و بین‌المللی علاوه بر صنعت‌کاران داخلی، صنعت‌کاران از کشورهای ایران، ترکمنستان، ترکیه، پاکستان و برخی صنعت‌کاران کشورهای منطقه نیز محصولات‌شان را به نمایش گذاشته‌اند. 

مبارز عالمی، یکی از تاجران کشور در این نمایشگاه می‌گوید که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها می‌تواند به معرفی تولیدات داخلی سودمند باشد. 

عالمی افزود که تاجران با مشکلات فراوانی از جمله نبود برق در پارک‌های صنعتی و وارد شدن اجناس مشابه در بازار‌های کشور روبرو هستند و باید حکومت سرپرست در این زمینه توجه جدی نماید. 

او از امارت اسلامی خواستار حمایت تاجران و سرمایه‌گذاران در کشور شده و می‌گوید که باید حکومت در قسمت مشکلات آنان توجه نماید. 

این در حالی است که دومین نمایشگاه ملی و بین‌المللی امام ابوحنیفه روز یک‌شنبه (۲۵ سرطان) با حضور داشت مقام‌های ا‌.ا و نمایندگان کشورهای بیرونی در کابل گشایش یافت و هدف اصلی این نمایشگاه معرفی محصولات داخلی و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران ملی می‌باشد. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

بازرگانان طی سه روز میلیون‌ها دالر قرارداد بستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد