واکنش-اداره-ملی-ستندرد-به-اظهارات-مقام‌های-ایرانی

رییس اداره ملی ستندرد در واکنش به اظهارات رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآروده‌های نفتی و پتروشیمی ایران، گفته است که در تمام گذرگاه‌های افغانستان آزمایشگاه‌های مجهز با افراد متخصص وجود دارد که تانکرهای نفت وارده شده را کنترول می‌نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ اداره ملی ستندرد با نشر بیانیه‌ای در ایکس به نقل از ملا فیض‌الله تمیم، رییس این اداره  گفته است: «ما به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که به خاطر منفعت شخصی خود، شهروندان کشور را متضرر نمایند. بلکه خواستار تعامل مثبت و سالم هستیم».
در بیانیه آمده است که تمامی کالاهای وارداتی که مطابق معیارهای اداره ملی ستندرد نباشد، اجازه ورود به کشور داده نمی‌شود.
در بیانیه به نقل از رییس اداره ملی ستندرد آمده است که ما از تمامی کشورهای همسایه افغانستان می‌خواهیم که به‌جای اظهارات بی بنیاد به کیفیف کالاهای صادراتی خود توجه نمایند.
مقام‌های ایرانی در واکنش به‌ مسترد کردن پی‌هم تانکرهای نفت این کشور از سوی ا.ا گفته بودند میکانیزم‌های حاکم در گذرگاه‌های افغانستان فاقد معیارهای سنجش است.
احمد معروف‌خانی، رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت و پتروشیمی ایران سه روز پیش در گفتگو با رسانه‌های این کشور گفته بود که امارت اسلامی بدون کدام استندارد قابل دفاع تانکرهای تیل را مسترد می‌کند و گزارش‌های منتشر شده در این خصوص را «ناشی از شیطنت‌ها و فضاسازی‌های نادرست علیه ایران» عنوان کرده است.
این در حالی است که در پی این اظهارات رییس اتحادیه صادر کنندگان فرآورده‌های نفت و پتروشیمی ایران، اداره ملی ستندرد از مسترد کردن 13 تانکر دیگر نفت بی‌کیفیت به کشور منبع یعنی ایران خبر داده است.
این اداره  امروز (چهارشنبه، 22 قوس) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که در راستای جلوگیری از ورود کالاهای نفتی «غیراستندارد»، ۱۳ تانکر تیل وارداتی ایران را به کشور منبع از مسیر بندر 78 میل فراه، مسترد کرده است.

واکنش اداره ملی ستندرد به اظهارات مقام‌های ایرانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد