برای-بیرون-رفت-از-بحران؛-باید-لوی-جرگه-دایر-گردد

حزب اساس نو افغانستان بیان داشته است که برای جلوگیری و بیرون رفت ازبحران و اوضاع حاکم درکشور، حکومت افغانستان باید لوی جرگه دایر نموده و مخالفین مسلح کشور باید در این جرگه اشتراک داشته باشند.

به گزارش افغان نیوز: حزب اساس نو افغانستان و شمار زیادی از سران حکومت و احزاب سیاسی امروزپنجشنبه(26 – اسد) طی نشستی مبنی بر بیرون رفت از بحران کنونی کشور راه حل آن، اظهار داشتند؛ این حزب خواهان یکپارچگی مردم افغانستان و امنیت در کشور بوده و تمام نا امنی ها و بحران های کنونی را مداخلات ودسیسه های خارجی و برنامه های سازمان یافته قلمداد میکند.

احمدالله علیزی رییس حزب اساس نو افغانستان میگوید:« این حزب مخالف رویکردهای حکومت وحدت ملی بوده و حکومت در قبال قربانی دادن شمار زیادی افراد ملکی و نظامی افغانستان ناشی از عدم مدیریت شان در عرصه امنیت و جلوگیری از وقوع انفجارات و انتحارها مسوول است».

آقای علیزی افزود، در حکومت وحدت ملی، وحدت تصمیم گیری واحد سیاسی وجود ندارد بلکه مداخلات کشورهای خارجی در امور داخلی افغانستان حاکمیت و استقلالیت کشور را زیر سوال برده است.

وی میگوید: رییس شورای عالی صلح افغانستان از آغاز فعالیت شان تا بحال هیچ دستاوردی نداشته و در روند صلح کشور تا بحال هیچ تاثیر مثبت نداشته است و همچنان نا امنی ها و بی ثباتی در کشور افزایش یافته است.

از سوی هم پادشاه خان زدران یکتن از متنفذین و فعال مدنی مبنی بر بیرون رفت از بحران کنونی کشور و راه حل آن، استعفای سران حکومت را عنوان کرده و بیان میدارد که عامل تمام نا امنی ها معامله گران سیاسی و ناقضان قانون اساسی کشور است.

آقای زدران همچنان از مداخلات حکومت در کمیسیون مستقل انتخابات شاکی بوده و بیان میدارد که مداخلات شماری زیادی از قدرتمندان سران حکومت وحدت ملی استقلالیت کمیسیون مستقل انتخابات را زیر سول برده است. او گفت، حکومت و کمیسیون باید زمینه انتخابات شفاف و عادلانه را مساعد سازند.

این درحالی است که حکومت وحدت ملی با انتقادهای زیادی از سوی مردم، شماری از سران احزاب سیاسی و فعالان و نهادهای جامعه مدنی روبرو است و همچنان سران احزاب سیاسی و جهادی با ایجاد احزاب سیاسی و ائتلاف ها خواهان تامین امنیت، توسعه اقتصادی و اصلاحات درساختار نظام و امور حکومت شده است.

برای بیرون رفت از بحران؛ باید لوی جرگه دایر گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد