برای-مقابله-با-داعش،-تقویت-دیگر-گروه‌های-مخالف-دولت-درست-نیست

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی می‌گوید: برای از بین بردن گروه داعش یا دولت اسلامی شاخه خراسان در افغانستان، تجهیز و حمایت دیگر گروه های تروریستی معنا ندارد و هیچ تاثیر بالای نابودی داعش نمیگذارد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه امروز (پنج‌شنبه۳۰  سنبله) در مراسمی تجلیل از روز جهانی صلح گفت، تا زمانی  که راه حل سیاسی پیدا نشود جنگ هم  در افغانستان ادامه می‌یابد.

آقای عبدالله گفت: پاکستان از جمله کشورهای ا‌ست که همواره به حمایت و پناه‌ دادن به گروه طالبان و دیگر گروه‌های هراس‌افگن متهم شده اما به اساس برخی از گفته‌ها در افغانستان و ادعای مقام‌های امریکایی، اخیرا برخی از کشورهای دیگر نیز به این کاروان پیوسته‌اند.

در سال جاری گزارش‌هایی مبنی بر روابط روسیه و ایران نیز با گروه طالبان به نشر رسید و مقام‌های امریکایی و ناتو اعلام کردند که این کشورها از هراس‌افگنان در افغانستان حمایت می‌کنند.

هرچند روسیه روابطش با طالبان را به خاطر صلح افغانستان عنوان کرد، اما گفته شد که این کشور به هدف مبارزۀ طالبان با گروه داعش و جلوگیری از نفوذ بیش‌تر آن در افغانستان یا ایجاد تهدید به کشورهای هم‌سایه، از طالبان حمایت می‌کند.

رییس اجرایی حکومت امروز در همین رابطه گفت که از کشورهای هم‌سایۀ افغانستان توقع ما همین است، از کسانی که در افغانستان جنگ را دامن می‌زنند، از آنان استفاده نکنند.

او افزود که تعدادی از کشورهای منطقه شاید مهم‌ترین تشویش‌شان داعش باشد که به افغانستان هم تهدید است و فراتر از منطقه نیز ‌است.

عبدالله عبدالله گفت، راه حل مقابله با داعش این نیست که گروه‌های دیگر را تقویت کنند که در جنگ با مردم افغانستان هستند.

وی افزود، تا زمانی که راه حل سیاسی پیدا نشود جنگ هم دوام پیدا می‌کند.

در همین حال فضل‌هادی مسلم‌یار، رییس مجلس سنا در این مراسم از مخالفان مسلح دولت خواست تا دست از جنگ برداشته به رودند صلح بپیوندند.

برای مقابله با داعش، تقویت دیگر گروه‌های مخالف دولت درست نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد