برخی-پروژه‌ها-به-دلایل-بسیار-عادی،-سال‌هاست-معطل-مانده-است

دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان در جلسۀ شورای وزیران گفته است که برخی پروژه‌ها به دلایل بسیار عادی، سال‌هاست معطل مانده و نیاز به توجه دارد.

به گزارش افغان نیوز: رییس اجراییه کشور در صحبت‌های مقدماتی خویش، دربارۀ سفر هیأت بلندپایۀ حکومتی به ولایت کندهار معلومات داده  و گفته است که در این سفر، پروژۀ مهم برق آفتابی کندهار به کمک USID و بخش خصوصی افتتاح شده اما برخی پروژه‌ها به دلایل بسیار عادی، سال‌هاست معطل مانده و نیاز به توجه دارد.

دوکتور عبدالله عبدالله افزود که با بهره‌برداری این پروژه، برق پارک‌های صنعتی کندهار تأمین خواهد شد. سپس، رییس اجراییه کشور، مشکلات شفاخانه، پوهنتون و جاده‌های ولایات کندهار را با ادارات و وزارت‌ها در میان گذاشت و از آن‌ها خواست که در زمینۀ تسریع کارها اقدام نمایند.

دوکتور عبدالله عبدالله اضافه کرد که امنیت کندهار در همکاری مردم و هماهنگی خوب میان مقام‌های محلی، به خوبی تأمین شده است. رییس اجراییه، از والی، فرمانده قول اردو و جنرال رازق به خاطر تلاش‌های‌شان در راستای تأمین امنیت کندهار سپاس‌گزاری کرد.

رییس اجراییه کشور، از وزرا و مسوولان دولتی خواست که به ولایات سفر کنند و از نزدیک چالش‌ها و مشکلات اداره‌های محلی و مردم را بررسی و ارزیابی نمایند و به شورای وزیران گزارش دهند تا دربارۀ آن اقدام صورت گیرد. وی افزود، برخی پروژه‌ها به دلایل بسیار عادی، سال‌هاست معطل مانده و نیاز به توجه دارد.

وی افزود، که در سفرش به کندهار با متنفذان ارزگان نیز دیدار و ملاقات کرده و مهمترین نگرانی مردم را ناامنی تشکیل می‌دهد. در ادامه، دوکتور عبدالله عبدالله، از سفر قریب‌الوقوع خویش به دهلی جدید خبر داد و گفت که در این سفر تمرکز آن‌ها به تجارت و سرمایه‌گذاری میان افغانستان، هندوستان و ایالات متحدۀ امریکاست.در این سفر ملاقات‌های دوجانبه با مقامات هندوستان خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در این نشست سه‌جانبه، تعداد ۲۰۰ تن از سرمایه‌‌گذاران افغان و برخی از سرمایه‌گذاران کشورهای امریکا و هند اشتراک می‌کنند تا روی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور گفتگو شود.

برخی پروژه‌ها به دلایل بسیار عادی، سال‌هاست معطل مانده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد