بررسی-تخلفات-قرارداد-ساخت-یک-شهرک-رهایشی-در-کابل

اداره عالی مبارزه با فساد اداری، تخطی ها در قرارداد ساخت یک شهرک رهایشی در ناحیه ۱۵شهر کابل را بررسی ، و به جلسه کابینه ارائه کرده است

به گزارش افغان نیوز: رئیس اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری، گزارش هیئت موظف حکم شماره (۱۶۱۵) مورخ ۲۶/۵/۱۳۹۵ مقام عالی ریاست جمهوری را در مورد بررسی قرارداد شرکت سهامی افسوتر و شرکت ساختمانی شیون و آزادی، مبنی بر اعمار بلاک های رهایشی و تجارتی بالای زمین های شرکت افسوتر واقع حصه اول خیرخانه مینه شهر کابل به جلسه ارایه کرد.

وی گفت: :قرارداد موازی (۱۴۷۱۳) متر مربع زمین شرکت سهامی افسوتر با شرکت های ساختمانی شیون و آزادی در بدل ۲۳ فیصد سهم شرکت افسوتر و ۷۷ فیصد سهم شرکت های ساختمانی شیون و آزادی در سال ۱۳۸۴ به منظور اعمار بلاک های رهایشی و تجارتی، فی مابین رئیس وقت شرکت افسوتر، وزیر تجارت وقت و رئیس شرکت ساختمانی شیون و آزادی به امضاء رسیده است".

بر اساس گفته های رئیس اداره عالی تفتیش در اجرای قرار داد مشکلات چون عدم رعایت اساسنامه شرکت افسوتر و عدم داوطلبی در قرارداد، خلاف ورزی شرکت افسوتر از مواد قرارداد و هدایت ستره محکمه، تخطی در اعمار ساختمان ها از سوی شرکت های شیون و آزادی و یک سلسله مشکلات حقوقی دیگر به مشاهده میرسد.

کابینه بعد از بحث همه جانبه وزرای تجارت و صنایع، اقتصاد، مالیه و مشاور رئیس جمهور در امور مالی و بانکداری را موظف نمود تا چگونگی انتقال جایداد ها به شرکت افسوتر را در مطابقت به سهام افغانستان در این شرکت طور همه جانبه بررسی نموده، از نتیجه به جلسات بعدی کابینه گزارش دهد.

به همین ترتیب شاروالی کابل و وزارت امور شهرسازی را موظف نمود تا چگونگی اعمار بلاک های متذکره را از لحاظ تخنیکی، مهندسی و مقاومت در برابر زلزله طور همه جانبه بررسی نموده، طرح مشخص خویش را به جلسات بعدی کابینه ارایه نماید.

بررسی تخلفات قرارداد ساخت یک شهرک رهایشی در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد