محاکمه-سه-عضو-ارشد-پیشین-وزارت-شهرسازی-ومسکن

سه عضو ارشد پیشین وزارت شهرسازی و مسکن که متهم به اختلاس ملیون‌ها دالر در آن وزارت بودند، در کابل به میزمحاکمه کشیده شدند.

به گزارش افغان نیوز: محمد نواز بخت‌یار رییس پیشین تصدی خانه‌سازی، محمد امین قانع مشاور پیشین مالی و اداری وزارت شهرسازی، و سید امین سادات مسؤول مالی و انسجام افرادی هستند که دادگاه‌شان آغاز گردیده‌است.

این سه‌تن نزدیک به دوسال پیش به اتهام حدود یک ملیارد دالر امریکایی فساد در وزارت شهرسازی و مسکن، با روی‌کارآمدن رهبری جدید وزارت به دادگاه معرفی گردیدند.

این سه تن، از سوی وزارت شهرسازی و مسکن در پیوند به اختلاس به دادگاه معرفی گردیدند و وظیفه‌شان به حالت تعلیق درآمده است.

آنان که هم‌زمان از سوی دادستانی کل ممنوع‌الخروج نیز اعلام گردیده بودند، از کابل فرار نموده و تلاش داشتند از راه ولسوالی شغنان بدخشان وارد تاجیکستان گردند که توسط پولیس سرحدی و مردم محل شناسایی گردیده و دوباره گرفتار شدند.

اما افراد شامل در این پرونده تنها این سه‌نفر نبودند، بلکه احمدشاه همت رییس شهرسازی، گل رحیم زیارمل رییس پلان و پالیسی و محمد امین امین رییس املاک و اسکان وزارت شهرسازی نیز در این خصوص متهم شناسایی شده بودند.

این در حالیستکه سال گذشته ادارۀ عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری چندین تن از افراد دیگر از مقام‌های ارشد دولتی را نیز در پیوند به فساد محاکمه کردند.

محاکمه سه عضو ارشد پیشین وزارت شهرسازی ومسکن

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد