بررسی‌ها-برای-استخراج-دو-معدن-در-غور-و-هرات-جریان-دارد

مسوولان وزارت معادن و پطرولیم می‌گویند که ارزیابی پروپوزل‌های ارایه شده از جانب شرکت‌ها برای استخراج معادن سرب و جست تولک ولایت غور و آهن ولسوالی غوریان ولایت هرات جریان دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ شهاب‌الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم در نشست مطبوعاتی گفت که این وزارت درحال بررسی پروپوزل‌های ارایه شده از جانب شرکت‌ها برای استخراج معدن تولک ولایت غور و آهن ولسوالی غوریان ولایت هرات مطابق فیصله شورای وزیران می‌باشد.

دلاور گفت که مجموع بودجه وزارت معادن و پطرولیم در سال جاری 580.43 میلیون افغانی می‌باشد که از این میان 562.43 میلیون افغانی بودجه عادی و 18 میلیون افغانی بودجه انکشافی می‌باشد.

او تاکید کرد که در چهار ماه گذشته این وزارت تا 41 درصد بودجه عادی و 10 درصد بودجه انکشافی را مصرف کرده است.

او بیان داشت که مجموع عواید وزارت معادن و پطرولیم طی یک سال اخیر 13.2 میلیارد افغانی است که از این میان 111 میلیون‌و 900 ‌هزار و 439 افغانی عواید شش ماهه دوره جمهوریت می‌باشد.

شهاب‌الدین دلاور افزود که در سال 1401 سقف مجموعی تشکیلاتی این وزارت به 2هزار و 225 بست میرسد که از این جمله یک هزار و 439 بست مربوط مرکز و 786 بست مربوط به تشکیلات ولایتی این وزارت است.

او گفت که در مجموع 158 پروژه معادن کوچک و 13 پروژه معادن کلان زیر پروسس کار این وزارت است که با اجرای این پروژه‌ها کشور می‌تواند خودکفا شود و ده‌ها تن مصروف کار خواهند شد.

سرپرست وزارت معادن و پطرولیم تاکید می‌کند که امارت اسلامی در جستجوی راه‌های موثر برای استفاده از منابع معدنی، انکشاف زارعت و تشویق سرمایه گذران داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف، کشور است.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

بررسی‌ها برای استخراج دو معدن در غور و هرات جریان دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد