طالبان-به-کشورهای-همسایه-افغانستان-هشدار-دادند

معین سیاسی وزارت خارجه طالبان به کشورهای جهان و همسایه هشدار داده که اگر در امور داخلی افغانستان مداخله کنند، ا.ا.ا توان مقابله با آن‌ها را دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه طالبان در دیدار با شماری از بازرگانان افعانستان در امارات متحده‌ی عربی گفته است که در ‎افغانستان هیچ اقلیت و اکثریت وجود ندارد، افغانان همه یک مُشت، یک ملت و اکثریت استند.

وی در این دیدار به کشورهای جهان و هم‌سایه افغانستان هشدار داده است که اگر در امور داخلی افغانستان مداخله کنند، طالبان توان مقابله با آن‌ها را دارد.

آقای ستانکزی افزوده است: «هر کس که به افغانستان و به سرحدات ما به چشم بد می‌بیند ما توان این را داریم که دهن و پاهای‌شان را بشکنیم.»

معین سیاسی وزارت خارجه طالبان اضافه کرده است: «ما برای دفاعی از این‌کشور ۴۰سال است که میلیون‌ها افغان شهید دادیم، این خاک را برای کسی رها نمی‌کنیم.» او هم‌چنین علاوه کرده است که افغانان می‌توانند صد سال دیگر هم در مقابل دشنمان شان مبارزه کنند.

او تصریح کرده است که کشورهای جهان و هم‌سایه نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کنند.

شیرمحمد عباس ستانکزی چندی پیش گفته بود که به جنرالان امریکایی توصیه کرده‌ که در جهان دو ابر قدرت وجود دارند؛ اول امریکا و دوم طالبان.

این در حالی‌ست که پس‌از تسلط مجدد طالبان بر افغانستان نیرو‌های مرزی آنان با هم‌سایه‌های افغانستان چندین‌بار درگیر شده‌اند.

طالبان به کشورهای همسایه افغانستان هشدار دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد