برشنا-از-تمدید-برق-وارداتی-ازبیکستان-خبر-داد

شرکت برق ‌رسانی افغانستان (برشنا) اعلام کرده است قرارداد تمدید برق وارداتی از ازبیکستان به کشور در جریان سفر محمد حنیف حمزه، رییس برشنا به ازبیکستان امضا شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ برشنا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای حمزه در دیدار با محمداف جورابیک، وزیر برق ازبیکستان درباره افزایش سطح برق، کاهش تعرفه برق، حل مشکلات ویزا برای کارکنان شرکت برق و پروژه برق سرخان پلخمری صحبت کرده است.

آقای حمزه با اشاره با مشکلات فنی در تاسیسات برق ازبیکستان گفته است که شهروندان، شرکت‌های صنعتی، تجاری و دولتی افغانستان با کمبود برق مواجه اند و مشکلات فنی باید به موقع حل گردیده و میزان برق افزایش یابد.

در خبرنامه برشنا آمده است که وزیر برق ازبیکستان گفته که کار برای حل چالش فنی جریان دارد و اطمینان داده است با رفع چالش‌های فنی، میزان برق به افغانستان براساس توافق برسد.

طبق خبرنامه، مقام‌های ازبیکستانی در اظهارات خود در مورد افزایش تعرفه اعلام کرده‌اند که خود این کشور نیز از کشورهای همسایه مانند ترکمنستان، تاجیکستان و قرقیزستان برق با قیمت بالا خریداری می‌کنند. به گفته آنان، برق از گاز و نفت تولید می‌شود و به همین دلیل هزینه برق بسیار بالاست.

این در حالی است که افغانستان از کشورهای ازبیکستان، ترکمنستان، تاجیکستان و ایران برق مورد نیاز را وارد می‌نماید و تنها 20 درصد از برق مورد نیاز از منابع داخلی کشور تامین می‌شود.

برشنا از تمدید برق وارداتی ازبیکستان خبر داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد