شرکت-راه‌ابریشم-سرمایه‌گذاری-می‌کند

وزارت صنعت و تجارت می‌گویند که شرکت راه ابرشیم در بخش‌های تولید برق از آب و باد در افغانستان سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت صنعت و تجارت امروز ( چهارشنبه، ۱۱ دلو) در خبرنامه‌ ایکس خود گفته است که شرکت «راه‌ابریشم» آماده سرمایه‌گذاری در بخش تولید برق از آب و باد در افغانستان است.

بر اساس خبرنامه، نورالدین عزیزی سرپرست  این وزارت در دیدار با مسوولان شرکت راه‌ابریشم، از پشتیبانی و همکاری همه‌جانبه با آن‌ها اطمینان داده است.

شرکت توسعه اقتصادی راه‌ابریشم ازسال تاسیس بدین سو درحوزه‌های مختلف از جمله محصولات پتروشیمی، صنایع غذایی، لوازم خانگی، لوازم ساختمانی (سمنت، لوازم برق ساختمان)، فرش، کودهای شیمیایی زراعتی و غیره دربخش تجارتی فعالیت نموده است.

این در حالی است که افغانستان از نظر برق وابسته به کشورهای همسایه بوده و ۸۰ درصد برق کشور از ازبکستان، ترکمنستان، ایران و تاجکستان تامین می‌شود و در حدود ۲۰ درصد دیگر از منابع داخلی کشور تولید می‌شود.

مقام‌های ا.ا می‌گویند که افغانستان دارای منابع آبی است و تاکید می‌کنند که باید از این منابع در جهت تولید برق استفاده شود.

در همین رابطه ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا گفته است که تلاش‌ها برای تولید برق از منابع آبی افغانستان جریان دارد.

 

شرکت راه‌ابریشم سرمایه‌گذاری می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد