برشنا-میگاوات-برق-مورد-نیاز-کابل-را-تأمین-نمی‌تواند

مسوولان شرکت برشنا می‌گویند که شهر کابل به ۷۶۰ میگاوات برق نیازمند است، اما این شرکت در زمستان پیش‌رو ۴۸۰ میگاوات برق در اختیار دارد.

به گزارش افغان نیوز: سلیم سلیمی، معاون عملیاتی شرکت برشنا، امروز( یک‌شنبه، 9 قوس) در نشست خبری گفت که در زمستان سال گذشته، تقاضای برق در شهر کابل 680 میگاوات برق بود و شرکت برشنا 450 میگاوات برق در اختیار داشت؛ اما امسال 480 میگاوات برق در اختیار دارد و تقاضا به 760 میگاوات افزایش یافته است.

آقای سلیمی افزود که 40 میگاوات برق از فابریکه گازی بیات در شمال کشور به شهر کابل افزایش یافته و تا حدی مشکلات برق کابل را حل کرده است.

او شرکت‌های صنعتی و خانه‌های رهایشی را از مشتریان عمده شرکت برشنا خوانده و گفت که برشنا تعهد دارد تا برای شرکت‌های صنعتی در چهار بخش روزانه 120 میگاوات برق در 12 ساعت توزیع نماید.

همچنان سلیمی افزود که برشنا خانه‌های رهایشی را با تطبیق برنامه‌های پرچوی شبانه 9 ساعت برق می‌دهد و تلاش دارد که برق خانه‌های رهایشی از 9 به 15 ساعت در طول روز افزایش یابد. او تاکید کرد که زمستان امسال زودتر رسیده و مصرف برق هم افزایش یافته است. بنابراین، کمبود و پروچوی‌های برق نیز افزایش خواهد یافت.

آقای سلیمی گفت: با تکمیل شدن لین شبرغان و مزار شریف؛ لین برق بلخ از لین برق کابل جدا می‌شود و مشکلات برق شهروندان مزار و کابل تاحدی رفع می‌شود».

مصطفی آریا، مشاور شرکت برشنا نیز گفت که رهبری جدید شرکت برشنا از آغاز کارش تا کنون تلاش کرده تا بحران مالی این شرکت را رفع کند؛ چون شرکت برشنا با بحران مالی جدی روبرو بود و هم اکنون وضعیت مالی این شرکت رو به بهبود است.

آقای آریاهمچنان افزود که شرکت برشنا تلاش دارد تا مشکلات ضایعات برق را نیز کاهش و عواید این شرکت را افزایش دهد.

به گفته وی؛ این شرکت سال گذشته 290 میلیون دالر را به کشورهای که از آنها برق خریداری  و وارد کرده، پرداخت نموده است.

مسوولان شرکت برشنا از ادارات دولتی و تمامی مشترکانش خواست که در مصرف برق صرفه جویی نموده و از وسایل برقی که مصرف آنها بیشتر است، استفاده نکنند.

بااین‌همه، چندی پیش مالکان شرکت‌های صنعتی در پلچرخی کابل گفته بودند که به دلیل نبود برق نزدیک به 15 هزار کارمند این شرکت‌ها بیکار شده اند.

برشنا 280 میگاوات برق مورد نیاز کابل را تأمین نمی‌تواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد