تکرار-بی‌برقی؛-برشنا-مردم-را-به-حوصله‌مندی‌-دعوت-کرد

شرکت برشنا در پیوند به قطع برق وارداتی ازبیکستان،  از مردم خواسته است که با درک مشکل پیش‌آمده، حوصله‌مندی‌شان را حفظ کنند.

به گزارش افغان نیوز: شرکت ملی برق افغانستان (برشنا) اعلام کرده که برق وارداتی ازبکستان منبع اصلی تامین برق است، اما اکنون به دلیل بروز مشکل فنی قطع شده است. با قطع برق ازبکستان، کابل و حدود هفت شهر دیگر در تاریکی فرو رفتند.

در اعللامیه برشنا آمده است که در حال حاضر افغانستان تنها مقدار محدودی برق تولید داخلی را در اختیار دارد و برق ازبکستان به صورت کامل قطع شده است.
این شرکت گفته است که تیم‌های تخنیکی برشنا با جانب ازبیکستان در تماس است و تلاش جریان دارد تا این عارضه رفع شود.
این درحالی است که افغانستان تقریبا به طور کامل به برق وارداتی وابسته است، یعنی ۷۷ درصد برق خود را از کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان و برخی دیگر وارد می‌کند. میزان برق تولید شده در داخل کشور تنها حدود ۱۹ درصد از نیازمندی این کشور را تامین می‌کند.
رییس جمهور غنی پیش از این گفته بود که افغانستان ظرفیت تولید ۲۳ هزار مگاوات برق را دارد و این کشور با عملی شدن این طرح یکی از صادرکنندگان برق خواهد بود.
قبل از این، اتاق صنایع و معادن کابل نیز گفته بود که با کاهش واردات برق از ازبکستان به افغانستان، حدود ۸۰ درصد کارخانه‌های پارک‌های صنعتی کابل تعطیل و ۱۵ هزار نفر نیز بی‌کار شده‌اند.

تکرار بی‌برقی؛ برشنا مردم را به حوصله‌مندی‌ دعوت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد