برشنا-نزدیک-به-۴۶-میلیارد-افغانی-عواید-جمع‌آوری-شده-است

مسوولان شرکت برق رسانی افغانستان یا برشنا می‌گویند که در یک‌و نیم سال گذشته جمع‌آوری عواید این شرکت نزدیک به ۴۶ میلیارد افغانی رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالرحمن رحمانی، رییس تجارتی شرکت برشنا امروز ( پنج‌شنبه، ۲۵ حوت) در نشست افتتاحیه روند پرداخت آنلاین صرفیه برق یا اس برشنا در ولایت لوگر گفت که پس از تسلط امارت اسلامی در افغانستان، این شرکت ۴۵.۸ میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری نموده است.

رحمانی افزود که ۴۶ میلیون افغانی در یک‌و نیم سال گذشته از سیاستمداران، زورمندان نظام پیشین، شرکت‌ها، مراکز صنعتی و تجارتی که بدهکار بودند، جمع‌آوری شده است.
او درباره سیستم اس برشنا گفت که راه اندازی این سیستم می‌تواند از ضایعات جلوی گیری کرده و باعث پیشرفت جمع‌آوری عواید، ایجاد سهولت برای مشترکین و تنظیم بل‌های صرفیه برق شود.
رییس تجارتی شرکت برشنا می‌گوید که در یک‌و نیم سال گذشته نزدیک به یک‌صدو ۶۶ هزار میتر در سراسر کشور به مشترکین توزیع شده است.
نادر شاه حایل، نماینده سیستم اس برشنا در وزارت مخابرات و تکنالوژی گفت که این سیستم برای فراهم‌سازی خدمات بهتر و جلوگیری از فساد مالی توسط کدرهای علمی کشور ساخته شده است.
همت منصور، رییس برشنا در ولایت لوگر گفت که با افتتاح این سیستم مشکلات زیادی از مشترکین حل خواهد شد و پرداخت دقیق و سریع پول صرفیه برق را برای شهروندان فراهم می‌سازد.
او بیان داشت که این سیستم از فساد مالی جلوگیری و در محاسبات و جمع‌آوری عواید شفافیت به بار می‌آورد.
این درحالی است که مسوولان شرکت برشنا از سیستم قبلی جمع آوری بنام پویش ابراز نا رضایتی کروه و می‌گویند که با راه‌اندازی این سیستم جدید نزدیک به ۲میلیون دالر امریکایی از ضایعات برق در سال جلوگیری می‌شود.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

برشنا: نزدیک به ۴۶ میلیارد افغانی عواید جمع‌آوری شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد