برف‌باری-زمستان-در-شاهراه-ها-مردم-را-با-مشکل-مواجه-نمی‌سازد

وزارت فاید عامه از آمادگی کامل در مورد برطرف کردن مشکلات در شاهراه‌ها در جریان زمستان سال جاری خبر میدهد و میگوید که با فن آوری جدید هیچ شاهراهی مسدود نخواهد شد.

به گزارش افغان خبر: مهدی روحانی سخنگوی فواید عامه در مصاحبه با آژانس افغان خبر گفت که دولت جاپان بیش از 100 عراده ماشینری های مدرن را برای برف پاکی شاهراه ها به افغانستان کمک نموده که در مناطق آسیب پزیر انتقال داده شده است.

همچنان 33عراده دیگر در آینده نزدیک به کابل میرسد تا در زمستان پیشرو از آن استفاده شود.

وی گفت که در سال های گذشته بخش بزرگ مشکل این اداره برای باز کردن شاهراه ها در زمستان نبود ماشینری بود که اکنون برطرف شده است.

روحانی علاوه کرد که این ماشینری در نقاطی مستقر شده اند که بیشتر آسیب‌پزیر هستند و ترافیک این شاهراه ها نیز بیشتر است.

همچنان او از وجود اتاق های مجهز در مسیر شاهراه ها و در مناطق آسیب پزیر خبر میدهد که در صورت بیشتر شدن برفباری ها و گرفتاری مسافرین در مسیر راه، آنها به اتاق های مجهز انتقال داده میشوند تا از سرما در امان باشند.

به گفته سخنگوی وزارت فواید عامه، در این اتاق ها پرسونل داکتران، دارو و وسایل مرکز گرمی موجود است تا در صورت بروز حادثات احتمالی به متضررین کمک  فوری صورت گیرد.

بر اساس آمار وزارت فواید عامه در سراسر کشور 318 نقطه آسیب پزیر در زمستان وجود دارد که این نقاط را دولت به تنهایی نمیتواند مراقبت نماید و در این زمینه سکتور خصوصی نیز همکاری خواهد کرد.

اما روحانی افزود که در قرارداد ها با سکتور خصوصی شفافیت و نظارت کامل وجود خواهد داشت که در قبال کار به آنها پول پرداخت میشود در صورتیکه برفباری نباشد و جاده ها مسدود نگردد آنها نیز مستحق پول نخواهد شد.

این درحالی است که در گذشته شماری از شاهراه به دلیل برفباری های شدید و برفکوج ها برای چندین روز مسدود میشد و مسافرین نیز در معرض خطر قرار داشتند، اما در این میان مسیر سالنگ در زمستان آسیب‌پزیر ترین نقطه کشور است.

برف‌باری زمستان در شاهراه ها مردم را با مشکل مواجه نمی‌سازد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد