نخستین-دروازه-التکرونیکی-در-شرق-کابل-به-بهره-برداری-رسید

وزارت ترانسپورت نخستین دروازه الکترونیکی را به هدف جلوگیری از فساد در روند اخذ مالیات گمرکی و تنظیم بهتر حمل و نقل در دروازه شرقی کابل افتتاح کرد.

به گزارش افغان خبر: محمد الله بتاش و شماری دیگر از مقام های دولتی امروز سه شنبه (2قوس) دروازه الکترونیکی را در دروازه شهری کابل در منطقه پلچرخی به بهره برداری سپرد.

وزیر ترانسپورت در این برنامه گفت که این دروازه قادر خواهد بود از ورود انواع مواد انفجاری و کیمیاوی که در حملات تخریبی از آن استفاده میشود جلوگیری کند.

این دروازه در کنار اینکه در افزایش و بلند رفتن عواید ترانسپورتی و کاهش فساد کمک میکند، تاثیرات مثبت براي تأمين امنیت نیز خواهد داشت .

یکی از مهمترین کارکرد این دروازه ها جلوگیری از فساد گسترده و اخاذی در دروازه های شهری است.

محمد الله الله بتاش بیان داشت:"با افتتاح این دروازه گرفتن پول فزیکی کاملاً از بین می رود و رانندگان تکس ترانسپورتی خود را با گرفتن تعرفه بانکی در بانک تحویل می‏کنند".

این دروازه ها چندی پیش چهار باب دروازه از سوی کشور چین به حکومت کمک گردیده بود تا از آن در دروازه های کابل به کار گرفته شود.

وزیر ترانسپورت گفت که بهره برداری این دروازه در شرق کابل آغاز کار است و آینده نزدیک سایر راه های وردی کابل نیز با این دروازه ها مجهز خواهد شد.

بتاش تاکید کرد که به زودی ترازوهای مجهز به (جی پی اس) نیز در دروازه‌های کابل ایجاد میشود و رفت‌وآمد وسایط نقلیه و دریافت تکس ترانسپورتی از دفتر مقام وزارت کنترول خواهد شد.

نخستین دروازه التکرونیکی در شرق کابل به بهره برداری رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد