هواپیما-ها-بر-زمین-کندز،-مالستان-و-جاغوری-می‌نیشیند

اداره مستقل هوانوردی ملکی از تکمیل کار ساخت میدان های هوایی ولایت کندز و ولسوالی های مالستان و جاغوری ولایت غزنی خبر میدهد و کار نوسازی میدان‌های هوایی دایکندی، زابل و خوست ادامه دارد.

به گزارش افغان خبر: محمودشاه حبیبی معین عملیاتی اداره مستقل هوانوردی ملکی در جلسه ادارات مستقل کشور به تشریح اوضاع ساخت و ساز در میدان‌های هوایی کشور مشمول میدان هوایی نیمروز، که قرار است درهمین هفته به بهره برداری سپرده شود٬ و میدان هوایی فراه که امسال ساخته شده و پروازها از آن عملا آغاز گردیده است پرداخت.

در گزارش که آقای حبیبی ارائه نمود، از تکمیل کار ساخت و ساز میدان‌های هوایی کندز، مالستان و جاغوری ولایت غزنی خبر داد و گفت که کار نوسازی در میدان‌های هوایی دایکندی، زابل و خوست همچنان ادامه دارد.

اما این اداره با مشکلات موانعی دست و پنجه نرم میکند که از اختیار آن خارج و است و باعث عقب افتادگی در کار آنها میشود.

معین عملیاتی اداره مستقل هوانوردی ملکی، تخلف ورزی کشورهای کمک کننده، پیچیده بودن روند قانون‌گذاری و عدم تخصیص بودجه برای حفظ و مراقبت بیشتر میدان‌های هوایی کشور از سوی وزارت مالیه را از چالش‌های اصلی این اداره عنوان نمود.

وی هشدار داد که اگر وضعیت به همین گونه ادامه یابد و بودجه‌ای برای حفظ و مراقبت میدان‌های هوایی داده نشود، تمام تلاش‌ها و دستاوردها در این عرصه، نقش برآب خواهند شد.

وی در همین حال، افزایش یازده درصدی عواید در سال روان خورشیدی را از دستاوردهای بزرگ این اداره عنوان نمود.

در همین‌حال محمد محقق معاون دوم ریاست اجرائیه کشور، با بیان این‌که ولایت بامیان جاذبه‌توریستی زیاد دارد ولی به دلیل تهدیدهای امنیتی، بیشتر گردشگران داخلی و خارجی از رفتن به آن ابا می‌ورزند، خواستار ایجاد میدان هوایی در این ولایت گردید.

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، ضمن قدردانی از تلاش‌هایی که صورت گرفته به مسوولان این اداره وظیفه سپرد که از طریق رسانه‌های همگانی، مردم را در جریان فعالیت‌ها و دستاوردهای خویش قرار دهند.

هواپیما ها بر زمین کندز، مالستان و جاغوری می‌نیشیند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد