برنامه-میثاق-شهروندی-با-یک-میلیارد-دلاربودجه،-رسما-افتتاح-شد

برنامه انکشافی حکومت تحت نام "میثاق شهروندی" با یک میلیارد دلار بودجه که در مدت ده سال در سراسر کشور تطبیق میشود، امروز با حضور رهبران حکومت وحدت ملی رسما افتتاح شد.

به گزارش افغان خبر: این برنامه انکشافی امروز یک شنبه (4میزان) با حضور رئیس جمهور غنی، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، اعضای کابینه و سایر مردم  در ارگ ریاست جمهوری در کابل افتتاح گردید.

قرار است این برنامه در دو مرحله در بخش پروژه های انکشافی در سراسر کشور عملی گردد.

اکلیل حکیمی، وزیر مالیه کشور در مورد این برنامه معلومات داده گفت:"این برنامه رابطه میان ملت و دولت را مستحکمتر ساخته و قریه جات را خودکفاخواهد ساخت"

پیش از این بخش بزرگ پروژه های انکشافی دولت تحت نام همبستگی ملی در قریه های دور دست کشور عملی میگردید و برنامه میثاق شهروندی جاگزین این برنامه گردیده است.

بودجه کلی این برنامه در ده سال آینده یک میلیارد دلار آمریکایی است که 600 میلیون آن در مرحله اول که چهار سال را در بر میگیرد به مصرف خواهد رسید.

مجموع بودجه مرحله اول این برنامه، 130 میلیون دلار از بودجه حکومت،  400 میلیون دلار از طریق صندوق وجهی افغانستان و 100 میلیون دیگر آنرا دونرهای خارجی به صورت مستقیم پرداخت خواهند کرد.

اکلیل حکیمی وزیر مالیه کشور گفت که حکومت افغانستان با اجرا کردن این برنامه، در دور ترین قریه های افغانستان امکان خدمات رسانی را به فقرا و نیازمندان فراهم میکند.

به گفته وزیر مالیه، از این برنامه تمام مردم افغانستان مستفید خواهد شد.

حکومت تحت این برنامه در بخش های آب آشامیدنی، معارف، خدمات صحی، برق رسانی، آّبیاری، سرک سازی و زراعت برای انکشاف افغانستان فعالیت خواهد کرد.

در تطبیق این برنامه، وزارت های معارف، فوایدعامه، احیا و انکشاف دهات، صحت عامه، اقتصاد، مالیه و زراعت و مالداری نقش دارند.

میثاق شهروندی ازطریق شوراهای انکشافی در تمام قریه جات و شهرهای افغانستان اجرا میشود و در مرحله اول، 23 ولایت را تحت پوشش قرار خواهد داد.

رئیس جمهورغنی نیز در این برنامه بیان کرد که هماهنگی میان وزارت خانه ها، این توانایی را به بار آورد تا طرح این برنامه در مدت شش ماه به عمل تبدیل شود.

او گفت که ایجاد هماهنگی میان وزیران کار ساده‌یی نبوده و آنها به مشکل در کنار یک دیگر به کار کردن پرداختند و این موفقیت بزرگی در جهت انشکاف کشور است.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور نیز بیان کرد که شش ماه پیش این برنامه تنها به صورت ذهنی وجود داشت اما با تلاش حکومت، امروز به عمل پیاده میشود.

او از مردم خواست تا پروژه های انکشافی را از خود دانسته و در این زمینه با حکومت همکاری نمایند.

تامین امنیت کارمندان این برنامه را نیز نیروهای امنیتی کشور در سراسر افغانستان به عهده خواهد داشت.

برنامه میثاق شهروندی با یک میلیارد دلاربودجه، رسما افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد