حکومت-وحدت-ملی-مشروعیت-ندارد-مواد-توافقنامه-سیاسی-اجرا-نشده-باقی-ماند

رئیس بنیاد احمدشاه مسعود میگوید با تکمیل شدن زمان توافقنامه سیاسی، حکومت وحدت ملی مشروعیت اش را از دست میدهد، چون رهبران حکومت نتوانستند در این مدت زمنیه مشروعیت شان را فراهم نمایند.

به گزارش افغان خبر: احمدولی مسعود، رئیس بنیاد احمدشاه مسعود، امروز دوشنبه در یک نشست خبری در کابل بیان کرد که حکومت وحدت ملی مشروعیت اش را از دست داده است.

وی در این نشست با شماری از نهاد های سیاسی و فعالان مدنی صحبت میکرد افزود: رهبران حکومت، حتی یک ماده توافقنامه سیاسی را اجرا نکرده است و این امر باعث نامشروع شدن حکومت میگردد.

حکومت وحدت ملی، بر اساس توافقنامه سیاسی که مدت زمان آن دوسال بود میان دو کاندیدای پیشتاز (محمد اشرف غنی و داکتر عبدالله عبدالله) تشکیل گردید.

در این توافقنامه آمده بود که در مدت دوسال حکومت مکلف است نفوس کشور را سرشماری کرده، اصلاحات انتخاباتی را عملی نماید.

همچنان توزیع شناسنامه های برقی٬ ایجاد کمیسیون طرح تعدیل قانون اساسی٬ برگزاری لویه جرگه قانون اساسی از دیگر مواردی بود که باید در مدت دوسال عملی میگردید.

احمد ولی مسعود، میگوید که رهبران حکومت وحدت ملی، در این مدت به امور کشور و مردم نیز رسیدگی نتوانسته اند.

او تصریح کرد:توافق رهبران حکومت وحدت ملی در واقع ماموریتی به خاطر تقسیم قدرت بود و دولت وحدت ملی که غیر از این توافق‌نامه هیچ سند مشروعیت برای آن وجود ندارد، اکنون این حکومت مشروعیت قانونی و سیاسی خود را از دست داده است.

اما داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور روز گذشته در این مورد عمر حکومت وحدت ملی را پنج سال عنوان کرد و گفت که باید سیاستمداران منافع ملی را در نظر بگیرند.

وی علاوه کرد:" بسیاری ها ندانسته از حکومت انتقاد میکنند، در حالی که در آغاز حکومت؛ افغانستان در یک بحران سیاسی، اقتصادی و امنیتی گرفتار بود و ما با تلاش پیهم این بحران را برطرف کردیم".

حکومت وحدت ملی مشروعیت ندارد/مواد توافقنامه سیاسی اجرا نشده باقی ماند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد